רגע לפני פסח: סכסוך בין יינות ביתן ושוקולד השחר

חברת השחר העולה הפסיקה לספק את שוקולד השחר לרשתות יינות ביתן ומחסני כמעט חינם ■ ברשתות נערכים עם רכישות באמצעות סיטונאים

רגע לפני החג, חברת השחר העולה, יצרנית שוקולד השחר, הפסיקה את יחסי העבודה עם הרשתות יינות ביתן ומחסני כמעט חינם, על רקע סכסוך כספי בין הצדדים.

הסכסוך המסחרי עם חברת שוקולד השחר העולה הוא הסכסוך המסחרי השני של הרשתות יינות ביתן-מחסני כמעט חינם, לאחר הסכסוך עם חברת סנו, שבעקבותיו הורדו מוצרי סנו ממדפי רשתות אלה.

לדברי משה וידברג, מנכ"ל ומבעלי חברת השחר העולה, "הפסקנו את העבודה איתם מחודש ינואר. הם השיגו סחורה דרך אחד הסיטונאים, אך לא בכמות גדולה".

ביינות ביתן אומרים כי כרגע ישנו מלאי של המוצר בכל הסניפים.

הרקע לסכסוך הוא חיוב של 400-500 אלף שקל שביקשה רשת יינות ביתן לבצע לחברת השוקולד העולה, בעקבות רכישת מחסני כמעט חינם.

מבחינה זו, השחר העולה אינה חריגה. מאז הרכישה שלחה יינות ביתן דרישות לחיובים כספיים שמגיעים לעשרות מיליוני שקלים. כך, למשל, נודע ל"גלובס" כי אסם התבקשה להעביר תשלום של יותר מ-10 מיליון שקל, סנו נתבקשה להעביר סכום של 7 מיליון שקל, וקבוצת תנובה סכום דומה.

"אני לא יכול לעבוד בצורה כזאת. הכול בסוף זה רווח והפסד, ואתה לא עושה משהו אם אתה לא מרוויח. מעבר לכך, אתה לא יכול לתת למישהו לרכב לך על הראש, כי אחר-כך ירכבו עליך שוב, ותהפוך לסמרטוט של השוק. מחר יהיה לי אותו סיפור עם רמי לוי, ויקטורי וכולם", מסביר וידברג.

הסכסוך עם יינות ביתן אינו הסכסוך המסחרי היחיד של החברה. ל"גלובס" נודע כי לחברת שחר העולה יש סכסוך ישן עם רשת מחסני כמעט חינם, שהתחיל תחת הבעלות הקודמת, וכן עם רשת חצי חינם. בשני המקרים מדובר בסכסוך על רקע חיובים כספיים.

עוד נודע כי בין השחר העולה לחצי חינם התנהלה חלופת מכתבים בגין חיוב חד-צדדי, ולאחר שהשחר העולה איימה לתבוע את חצי חינם, החזירה הרשת את מלוא החיוב הכספי. עם זאת, הצדדים טרם חזרו לעבוד יחד, וחצי חינם קונה את שוקולד השחר באמצעות סיטונאי.

מיינות ביתן נמסר בתגובה: "אנו לא נוהגים לנהל את יחסינו עם לקוחותינו בתקשורת".