הנשיא מחובר

לפחות במה שקשור לקבלה ולשליחה של אימייל, אובמה מסודר

בתוך שלל הדיווחים, מאמרי המערכת והפרשנויות סביב ביקורו של הנשיא ברק אובמה בישראל, לא מצאתי תשובה לשאלה קריטית והרת גורל: מהו המכשיר הסלולרי שמשמש כיום את נשיא ארצות הברית? כולנו זוכרים את הבלקברי הנשיאותי, המכשיר שהיה מזוהה כל כך עם הנשיא הטרי ברק אובמה לפני ארבע שנים, עם בחירתו לקדנציה הראשונה שלו. הנשיא צולם אז לעתים תכופות, כשהוא אוחז בבלקברי שלו, כותב אימייל ומשוחח בסלולרי שלו עם מקורביו.

הקדנציה הראשונה של אובמה חלפה לה ועימה גם תהילת העולם של המכשיר האהוב. הבלקברי, באדיבותה של חברת RIM, שנקלעה למשברים קשים, היה למכשיר נישה בעל נתח שוק הולך וקטן בעולם הנשלט ביד רמה על-ידי האייפון ומכשירי האנדרואיד למיניהם.

האייפון, שהיה בן קצת יותר משנה כשנבחר אובמה לקדנציה הראשונה שלו, הפך להיות סמל לקידמה וחווית משתמש חסרי תקדים. בשלב מסוים הוא חדר גם לעולם העסקי שדבק עד אז בבלקברי הישן והטוב, והדיח אותו מגדולתו. לא עזרה לבלקברי אפילו העובדה שהוא היה הסמארטפון הנוח ביותר להקלדה ולטיפול באימייל, עד שקברניטי חברת RIM נכנעו סופית בתחילת שנה זו והכריזו על הדור החדש של המכשיר, שהוא בעל מסך מגע ונטול מקלדת.

ואולם, בזמן שבעולם הסמארטפונים התחוללה מלחמת ענקים בין סמסונג לבין אפל ואולי אפילו מיקרוסופט, הנשיא אובמה שמר על הבלקברי שלו. בספטמבר 2012, במהלך מערכת הבחירות לקדנציה השנייה שלו, צולם אובמה כשהוא מתקשר לבוחרים פוטנציאליים ממטה הבחירות של המפלגה הדמוקרטית בפלורידה.

בשלב מסוים הגיש לו מנהל המטה אייפון, על מנת שיחייג ממנו. הנשיא התקשה להשתמש במכשיר. הוא לא הבין כיצד מחייגים ללא מקלדת ולאחר מספר ניסיונות ויתר ועבר לבלקברי הישן והטוב. כתב הוושינגטון טיימס שהיה עד לאירוע דיווח שהנשיא נראה מבולבל ונרגז. היה נחמד מצד אנשיו אילו הסבירו לנשיא שאם קשה לו לחייג, הוא גם יכול לתת לאייפון הוראות לביצוע על-ידי מתן פקודות קוליות.

לא מזמן פירסם המגזין האינטרנטי ZDNET רשימה של גאדג'טים החביבים על הנשיא אובמה. מסתבר שלנשיא יש אייפד 3, מחשב נייד מקבוק-פרו של אפל ומחשב נייד נוסף מתוצרת DELL. אבל, שימו לב, הנשיא עדיין מחזיק שני מכשירי בלקברי 8300 ואילו בלימוזינה הנשיאותית המשוריינת יש לו מכשיר בלקברי 8900 שנשאר בה באופן קבוע. אובמה הוא משתמש כבד ולפיכך, כמצופה, האימייל הנשיאותי מאובטח כהלכה על-ידי רשות ה-NSA האמריקנית.

מעניין אם זכר להזמין לעצמו חבילת גלישה מוזלת לקראת ביקורו בארץ. לפחות בעניין האימייל הוא מסודר - השירות הבינלאומי של בלקברי מעניק גישה מאובטחת במחיר קבוע לשרתי האימייל של החברה בכל מקום בעולם, אפילו בישראל.

WELCOME, אדוני הנשיא.

יזהר שי הוא שותף כללי בקיינן פרטנרס ומנהל פעילות הקרן בישראל