ועדי העובדים: להמשיך בחרם על אתרי הנופש בטורקיה

ועדי העובדים, המכתיבים במידה רבה את תנועת הנופשונים לטורקיה, לא השתכנעו מהפיוס עם טורקיה, ו-75% סבורים כי מוקדם מדי להפסיק את החרם

ועדי העובדים, המכתיבים במידה רבה את תנועת הנופשונים לטורקיה, לא משתכנעים מהפיוס וחושבים שצריך להמשיך בחרם על אתרי הנופש בטורקיה - כך עולה מסקר שערכה חברת ועדים המרכזת את המידע על הפעילות הכלכלית/חברתית של ועדי העובדים בישראל.

על-פי הסקר, שנערך טלפונית בקרב חתך מייצג של 360 ראשי ועדי עובדים, 75% מוועדי העובדים חושבים שטרם הגיעה העת להפסיק את החרם על טורקיה. לדעת ועדי עובדים רבים, השנאה ברחוב הטורקי כלפי ישראלים לא תיעלם ביום אחד, ויש לבחון את הנושא לאורך זמן.

לדברי יעקב אלוש, מנכ"ל חברת ועדים, בשנים הראשונות לחרם היו אין-ספור ניסיונות מצד הטורקים לשבור את החרם באמצעות מסעות פרסום אגרסיביים, משלחות רמות-דרג והצעות נופש מפתות של 99 דולר. "אולם", הוא אומר, "ועדי העובדים היו מאוחדים, והחרם נותר על כנו, ובעקבותיו קרסה כל תעשיית הנופש לטורקיה".

עוד לדבריו, בין הוועדים הגדולים שחושבים שיש להמשיך בחרם נמנים: תרכובות ברום, אי.סי.איי טלקום, מפעלי ים המלח, חיפה כימיקלים, בזק, אל-על, המוסד לביטוח לאומי, אסם, אוניברסיטת חיפה, אגד, ועד עובדי כנסת ישראל, בנק הפועלים, הטכניון, עיריית תל-אביב, עיריית באר-שבע, בית-החולים איכילוב, מכתשים, טמפו, יבמ, משרד האוצר, אלקטרה, משרד החינוך, בית-החולים וולפסון, בנק מזרחי-טפחות ועוד.

קולות אחרים להפסקת החרם, אם כי במיעוט, השמיעו וועדי העובדים של טבע, עיריית חיפה, רשות שדות התעופה (רש"ת), האוניברסיטה העברית, שירותי בריאות כללית, קמ"ג ואחרים.

אלוש מציין כי למרות שנירמול היחסים יהיה הדרגתי, יש סיכוי טוב כי אתרי הנופש של טורקיה יחזרו להיות יעד נופש מבוקש כבר בחופשת הקיץ הקרובה ובחופשות הארוכות של חגי תשרי, כפי שהיה לפני החרם. אז, כזכור, שלחו ועדי העובדים לטורקיה יותר מ-300 אלף נופשים.

יצוין כי בחודש מאי הקרוב ייערך בתל-אביב יריד תיירות לקבוצות, שבמסגרתו ישווקו לוועדי העובדים חבילות הנופש לקיץ ולחגי תשרי, ועל-פי ההערכות, הצעות הנופש לטורקיה יתפסו תשומת-לב מיוחדת.

על-פי נתוני חברת ועדים, פעילות התיירות של מקומות העבודה נאמדת באופן כללי ביותר מ-2 מיליארד שקל בשנה.