ראש עיריית ניו-יורק יממן קמפיין נגד החזקת נשק ב-12 מיליון דולר

מייקל בלומברג ידוע בתמיכתו הנלהבת בהגבלת ההחזקה על נשק בארה"ב‏

‎‎ראש עיריית ניו-יורק, מייקל בלומברג, יממן קמפיין פרסום ארצי בשווי 12 מיליון דולר לתמיכה בחקיקה שתגביל החזקת נשק בארה"ב. בלומברג, שידוע בתמיכתו התקיפה בחקיקה להחמרת הפיקוח, סיפר על כך בריאיון שהתפרסם אתמול (שבת) ב"ניו-יורק טיימס".

‏בפרסומות, שיוצגו מטעם ארגון "ראשי עיריות נגד נשק לא חוקי", יופיע צייד נושא רובה, שיבטיח להגן על הזכות לשאת נשק ויביע תמיכה בבדיקות רקע ממצות, "כדי שפושעים וחולי נפש מסוכנים לא יוכלו לקנות כלי נשק".

מסע הפרסום ייערך ב-13 מדינות ויהיה מכוון כלפי חברים ספציפיים בסנאט האמריקאי.

‏בלומברג, שיפרוש בינואר מתפקיד ראש עיריית ניו-יורק לאחר 3 תקופות כהונה, תומך בפיקוח על החזקת נשק, ויצא בדברים בוטים במיוחד לאחר שבדצמבר האחרון הרג הצעיר אדם לנזה 20 תלמידים ו-6 מבוגרים בבית-ספר בניוטאון, קונטיקט.

‏לפני כשבוע הופיע בלומברג בעירייה עם הוריהם של חלק מהילדים שנהרגו בניוטאון ועם סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, שמוביל את מאמצי ממשל אובמה לרסן את השימוש האלים בנשק.

‏‏"מסע הפרסום הוא מכת נגד לאיגוד הרובאים הלאומי", טוען בלומברג בריאיון ל"טיימס". "עד כה עמד תחום זה לרשות איגוד הרובאים הלאומי בלבד. רק קולו של האיגוד נשמע. הגיע הזמן שיישמע גם קול אחר".

‏בהודעה שפרסם ארגון "ראשי עיריות נגד כלי נשק לא חוקיים", אמר בלומברג כי "הפרסומות האלה מביאות את קולותיהם של האמריקאים - שתומכים באופן מכריע בבדיקות רקע ממצות ומנדטוריות - לתוך הדיון, וזאת כדי להמריץ את הסנטורים לפעול לאלתר למניעת שימוש אלים בנשק".

הסנאט יחל לדון בחקיקה על החזקת נשק לאחר שהקונגרס ישוב מפגרת הפסחא בשבוע השני של אפריל. ‏‎‎‏