קללות ואיומים: מאחורי הקלעים של "הכול דיבורים"

בין המגיש יוסי הדר ובין צוות עורכות ומפיקות התוכנית פרץ סכסוך, שהגיע כמעט לפסים אלימים ■ הדר: העורכות משקרות ■ מרשות השידור לא נמסרה תגובה

בזמן שעשרות אלפי מאזינים מקשיבים מדי יום לתוכנית של רשת ב' "הכול דיבורים", מתחוללת באולפן מהומה שהגיעה לפסים אלימים כמעט.

ל"גלובס" נודע כי בין אחד ממגישי התוכנית יוסי הדר ובין צוות עורכות ומפיקות התוכנית שוררת מתיחות ארוכה, שהגיעה באחרונה לחילופי דברים קשים ולדרישות הדדיות לבירורים משמעתיים.

עוד נודע כי ברשות השידור שוקלים להעביר את שידור התוכנית מתל-אביב לירושלים, דבר שעשוי להביא לפיזור הצוות הקיים.

לפני למעלה מחודש, ב-19 בפברואר, מעדויות שהגיעו לידי "גלובס", זעזעו הצעקות שעלו ממערכת התוכנית, הנחשבת לאחת החשובות בתחום האקטואליה בישראל, את בניין הרדיו בתל-אביב. זאת לאחר שהדר דרש בבוקר התוכנית להעלות את מנכ"ל רשות השידור יוני בן-מנחם לשידור בתוכנית, כדי לדבר על לוח השידורים החדש של ערוץ 1.

עורכות התוכנית, שוש פורמן, רווית לוי ושרון עמית, סירבו. במכתב תלונה שהעבירו לבן-מנחם בהמשך הן כתבו: "ניסינו להסביר שהאייטם יטופל כבקשתו, אך חבל שלא נותר לנו די זמן להכין אייטם רציני ונרחב. גם לא נאמר לנו שהוא מבקש לראיין את מנכ"ל הרשות".

הדר, שנחשב למקורב להנהלת רשות השידור, מגיש את התוכנית "הכול דיבורים" מאז עזב אותה ירון דקל שהתמנה לתפקיד מפקד גלי צה"ל. מאז כבר דוללה הגשתו, והוא מתחלק בה במהלך השבוע עם איילה חסון, אורן נהרי ועודד שחר. ליתר המגישים, נודע, אין כל חילוקי דעות עם צוות התוכנית, שנחשב למוערך במסדרונות הרדיו.

הסירוב להעלות את המנכ"ל לשידור הלהיט את הוויכוח. "יוסי הדר החל לצרוח תוך שהוא דופק על השולחן שוב ושוב ומשלב בדבריו קללות שהאוזן אינה סובלת, וצעק 'נמאס לי מכן'. לשרון עמית צעק: 'מי את בכלל? את כלום! את חוצפנית! ואם זה לא מוצא חן בעינייך - אז תלכי מפה, אל תעבדי פה!'. האמירות והקללות החמורות לוו בצרחות רמות, בדפיקות על השולחן ובזעם רב... חששנו שיפגע בנו".

השלוש טוענות כי משום שהן נשים, מביא הדר, לא בפעם הראשונה לכאורה, דיונים מקצועיים לכדי "אלימות מילולית". עד לרגע זה לא התקיים בירור בנושא.

"העורכות משקרות"

הדר שיגר בתגובה מכתב משלו, בו הוא מכנה את דברי השלוש "שקרים". לדבריו, העורכות "מקנאות בהישגיו" ולכן מנסות להכשילו. הוא מאשים אותן "בחבלה בשידור והטיית התכנים מתוך שיקולים זרים ואג'נדה פוליטית פסולה. מעבר ליחס העוין והמתנכל שלו אני זוכה מאז הגעתי לתוכנית, מאשימות אותי המפיקות בדעות ימניות, רחמנא ליצלן".

הוא טוען כי הן ניסו, לכאורה, לטרפד את שילובם בשידור של ח"כ אופיר אקוניס והשר גלעד ארדן, בטענה כי הם "הכלבלבים של ביבי". הדר מכנה זאת "סתימת פיות". הוא דורש להשעותן ולערוך עמן בירור.

הדר ממשיך וטוען כי פורמן היא שהתנפלה עליו בצעקות "אתה פחדן", ו"איני מוכנה לעבוד איתך'", ואומר כי "העבודה עמן הפכה ממש בלתי נסבלת".

לטענתו, ביום בו ביקש להעלות את המנכ"ל לשידור, לפי דרישת מיקי מירו, מנהל קול ישראל, החלו השלוש "להתנפל עליי באופן בוטה באלימות מילולית שלא תתואר, תוך שהן מסרבות בתוקף להעלות לשידור את המנכ"ל... הגדילה לעשות המפיקה שרון עמית, כאשר באימפולסיביות הידועה שלה החלה ממש לצרוח עליי 'אני לא מוכנה להעלות לשידור את מנכ"ל רשות השידור, לא אצלי, שיעלה בתוכנית אחרת".

במכתב שכזכור הופנה לבן-מנחם, מסביר הדר כמה הדבר לגיטימי להעלות את מנכ"ל רשות השידור, "משום שלא אחת כלי תקשורת מפרגנים לעצמם באייטמים".

יש לציין כי כלי תקשורת אחרים אכן מקדמים לוחות שידורים, אולם הנוהג לראיין את מנהל הגוף ולא את היוצרים או את המגישים קיים ברשות השידור בלבד. הדר ממשיך וטוען כי "כל העת הן משמיצות את ההנהלה ואת עובדיה".

באגודת העיתונאים מתייצבים מאחורי העובדות. "ההכפשות שהדר הכפיש את העורכות המנוסות, מעבר לזה שזה שקר מוחלט, מסכנות את פרנסתן", אמר היו"ר היוצא של האגודה, דני זקן. "לכן אני דורש בירור מיידי עם הדר".

הדר והעורכות הפנו לתגובה לדוברות רשות השידור, משם לא נמסרה תגובה.