מהדורת חדשות 2 תיפגע? עובדי ג.ג ישבשו את העבודה

העובדים - ובהם צלמים, עובדי במה, תאורנים ומאפרות - מוחים על סירובה של ההנהלה לחתום על הסכם קיבוצי ועל מה שהם מכנים תנאי עבודה לא מוסדרים

עובדי אולפני ג.ג בנווה-אילן יחלו בשיבושים של העבודה הסדירה החל מהשבוע הבא - כך הוחלט בתום פגישה שהתקיימה היום (ד') באולפנים בשיתוף נציגי ההסתדרות, שעובדי האולפנים הם חבריהם.

העובדים מוחים על סירובה של ההנהלה לחתום על הסכם קיבוצי עמם ועל מה שהם מכנים תנאי עבודה לא מוסדרים. מדובר בעובדים טכנאיים בעיקר, כמו צלמים, עובדי במה, תאורנים ומאפרות.

בתום ישיבת העובדים היום, בהפצרה של ההסתדרות, הסכימו העובדים לקיים את ישיבתם הבאה בשבוע הבא על חשבון זמן העבודה ולא לקיים פעילות באולפנים בזמן הישיבה. משמעות הדבר היא שכל פעילות הפקה או שידור תיעצר באותו זמן.

המשמעות היא פגיעה מהותית בהפקות המשודרות מאולפני ג.ג ובעיקר בתפקוד חברת חדשות ערוץ 2, המשדרת את עיקר שידוריה מקריית השידור שבפאתי ירושלים, ובכלל זה את המהדורה המרכזית של ערוץ 2.

לדברי יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, דני בונפיל, הוא נפגש מספר פעמים עם מנכ"ל האולפנים, ישראל הורביץ, שסירב לחתום על הסכם קיבוצי מול הוועד היציג של העובדים.

"ברגע שההנהלה לא מוכנה להסכם קיבוצי, אין לנו ברירה אלא לנקוט בצעדים ארגוניים בזמן העבודה", אמר ל"גלובס" בונפיל.

לדבריו, "ההנהלה פוגעת בעובדים לאורך שנים ולא משלמת להם בזמן. מנכ"ל האולפנים עושה מה שהוא רוצה, והוא לא יכול להמשיך כך. אני לא מכיר מוסד במדינת ישראל ללא הסכם קיבוצי, וגם שם יהיה - עם המנכ"ל או בלעדיו".

מהנהלת אולפני ג.ג נמסר כי "הנהלה מקבלת ומכבדת את עובדיה והחלה במשא-ומתן על הסכם קיבוצי".