הבורסה בת"א סגרה בירידות; קבוצת דלק נסוגה ב-2.9%

חולשה בבורסות אירופה לאחר דברי דרגי ■ מחזור המסחר נותר נמוך והסתכם בכ-732 מיליון שקל בלבד

המסחר בבורסה נסגר היום (ה') בירידות על רקע ירידות השערים שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט, כאשר המדדים המרכזיים סיכמו את יום המסחר הגרוע ביותר מזה כ-5 שבועות. היום נרשמה חולשה בבורסות אירופה לאחר דברי הנגיד דרגי.

היום נרשם היפוך דרמטי במדד הניקיי היפני ברקע ההחלטה של הבנק המרכזי במדינה להכפיל את היקף רכישות האג"ח. [לידיעה המלאה]

נגיד הבנק המרכזי האירופי, מריו דרגי, איכזב היום את המשקיעים כשלא חשף "תוכנית ב'" לבעיות החדשות שניצתו באחרונה באירופה, ובראשן המשבר הפיננסי בקפריסין. אנליסטים וכלכלנים מסכימים, כי הלחץ על יו"ר ה-ECB, רק הולך וגובר. החלטת הריבית של דרגי , שהותיר אותה ללא שינוי, פורסמה ב-14:45 ובשעה 15:30 החלה מסיבת העיתונאים של דרגי, בה הבהיר כי ישנם סיכונים להמשך ההתאוששות של כלכלת אירופה, והדגיש כי הבנק האירופי נחוש לבצע "התאמות במדיניות" המוניטארית ככל הנדרש, כדי לשמור על יציבות גוש האירו.

"אנחנו בוחנים את המידע כל הזמן, ומוכנים לפעול", אמר ורמז למעשה לתוכנית ה-OMT - במסגרתה הצהיר כי הבנק המרכזי ירכוש אג"ח ממשלתיות של כלכלות אירופה, ללא הגבלה. "בזכות התוכנית הזו, כלכלת אירופה נשמרה יציבה", ציין.

החל מהיום ייכנס לתוקף עדכון הפרמטרים להפעלת "ממתן תנודות" בבורסה בתל אביב, על פי החלטת דירקטוריון הבורסה. על מנת להגביר את רציפות המסחר באותם ניירות, יעודכנו הפרמטרים של התנודות הסטטיות והדינמיות. בנוסף, הוחלט לקצר את הפסקת המסחר בזמן הפעלת הממתן ב-6-2 דקות. משך הדחייה המירבי יהיה מעתה 6 עד 8 דקות במקום 10 עד 12 דקות. [ראו את טבלת הפרמטרים המלאה]

אורמת תשתתף בפרויקט גיאותרמי מהגדולים בעולם

אתמול נחשף ב"גלובס" כי טאואר נותרה המתמודדת היחידה על רכישת מפעל מיקרון בקריית גת, והיא תיאלץ בקרוב להחליט אם להיכנס להרפתקה חדשה, לאחר שרכשה לפני כשנתיים את מפעל מיקרון ביפן. [לידיעה המלאה]

אורמת הודיעה היום כי החברה הבת אורמת טכנולוגיות חתמה על הסכם תפעול משותף וחוזה מכירת אנרגיה עבור הפרויקט הגיאותרמי סארולה אשר הספקו הצפוי 330 מגווט והממוקם ב-Tapanuli Utara אשר בצפון סומטרה, אינדונזיה.

קמהדע דיווחה היום כי על פי תוצאות דוח ביניים בניסוי בתרופת ה-AAT באינהלציה, התרופה הוכיחה פרופיל בטיחות גבוה. [לידיעה המלאה]

חדשות טובות לטבע . חברת Actavis קיבלה צו מניעה זמני ולא תוכל להתחיל לשווק את הגרסה הגנרית שלה לתרופת הפולמיקורט (תרופה לטיפול באלרגיה), זאת לאחר שמוקדם יותר השבוע בית המשפט איפשר לחברה לשווק את התרופה וקבע שאינה מפירה פטנטים של היצרנית המקורית אסטרה זנק.

שפע ימים הוסיפה לרכז עניין לאחר שהודיעה אתמול על הגשת טיוטת תשקיף להנפקת מניות וכתבי אופציה חדשים בדרך של זכויות לבעלי מניותיה של החברה. מטרת הגיוס הוא המשך פעילותה השוטפת של החברה והגברת פעילות האקספלורציה באזורים ספציפיים לרבות ביצוע סדרות קידוחים לעומקים של 30 ו-60 מטר בשטחים אלו.

מניות הביומד מזור רובוטיקה ובריינסוויי מוסיפות לרכז עניין.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]