סלקום: ההסתדרות ב"מסע הפחדות" נגד עובדי הקבוצה

סלקום שיגרה מכתב חתום ע"י עו"ד ומאיימת לנקוט הליכים נגד ההסתדרות ■ מאשימה: חברי ועד הפעולה התחזו לסמנכ"ל משאבי אנוש בסלקום ומקבלים מההסתדרות 70 שקל על כל החתמת עובד ■ מבטיחה: לא יהיו פיטורים המוניים

חברת הסלולר סלקום משיבה לכוונת עובדיה להתאגד בוועד תחת קורת-הגג של ההסתדרות, ושיגרה היום (ה') מכתב להסתדרות באמצעות משרד עו"ד נחום פינברג. במכתב דורשת סלקום מההסתדרות להפסיק את "התנהלות בניגוד לדין של נציגי ההסתדרות וחברי ועד הפעולה בסלקום ונטוויז'ן", כדבריה.

במכתב טוענת סלקום כי היא מכבדת את זכות העובדים להתאגד, "אולם הגינות היא שם המשחק". לפי סלקום, "לא יעלה על הדעת כי נציגי ההסתדרות וחברי ועד הפעולה יהלכו אימים על עובדי הקבוצה, יפיצו דברים שאין להם שחר וייצרו פרובוקציות מכוונות שכל מטרתן לעורר הסלמה".

יש לציין כי בוועד הפעולה טוענים כי סלקום פועלת למניעת הצטרפות עובדים להסתדרות (לסיפור המלא).

סלקום טוענת כי בימים האחרונים הגיעו לידי ההנהלה עדויות, לפיהן ההסתדרות וחברי ועד הפעולה נקטו ב"מסע הפחדות נגד עובדי הקבוצה תוך שימוש בטענות כזב והפעלת לחץ בלתי הוגן על עובדי הקבוצה כדי לגרום להם להצטרף להסתדרות - ואף התחזות לסמנכ"ל משאבי אנוש בסלקום".

סלקום אף טוענת כי נציגי ועד הפעולה מקבלים מההסתדרות תשלום של 70 שקל עבור כל עובד שיסכים להתאגד בוועד.

"התחזות נציגי ההסתדרות לסמנכ"ל משאבי אנוש בסלקום, במהלך פניות טלפוניות לעובדי החברה, תוך ניסיון לשכנעם להצטרף להסתדרות, הינה לא רק חמורה אלא מהווה עבירה פלילית", נכתב במכתב.

סלקום טוענת כי הקבוצה לא מתכננת פיטורים המוניים של 20% מכל מחלקה, וגם לא מתכננת להחליף עובדים קבועים בעובדי קבלן.

כמו כן טוענת החברה כי ההסתדרות מפחידה עובדים ומאיימת עליהם באמצעים שונים, כמו למשל לחץ על עובד שלא מעוניין להצטרף לוועד להודות כי הוא מאוים על-ידי מנהליו, צילום עובד שסירב לחתום ואיום כי הצילום ישמש נגדו בעתיד וכן צילום עובדים ללא רשותם וללא קבלת הסכמתם.

בסלקום אף מצטטים מפסק הדין בעניין התאגדות עובדי פלאפון, לפיו חל איסור להפיץ מידע שקרי שמהווה ניסיון להפעיל לחץ או הפחדה כלפי העובדים.

"הנכם נדרשים להפסיק לאלתר את מסע ההפחדה, ההשמצות והפצת המידע השקרי על-ידי נציגיכם ובכלל זאת חברי ועד הפעולה, וכן הנכם נדרשים להנחות את נציגיכם לחדול מיצירת פרובוקציות מכוונות, שאם לא כן ניאלץ לנקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו בהגנה על זכויותינו והפסקת הפגיעה המבוצעת על-ידכם שלא כדין", לשון המכתב.