המדינה לביה"ד: לא מתנהלים מגעים עם פוטאש לרכישת כיל

נציג המדינה הכחיש בבית הדין האזורי לעבודה כי מתנהלים מגעים עם פוטאש: "התנהלו מגעים בעבר" ■ השופט אילן סופר: המדינה והחברה לישראל מתבקשות למסור על כל שינוי שיחול בעמדתן כפי שנמסרה (אי-קיום מגעים) תוך 24 שעות

נציג המדינה הכחיש היום (א') בבית הדין האזורי לעבודה כי מתנהלים מגעים עם פוטאש. בדיון שנערך בראשות השופט אילן סופר טען עו"ד יעקב אזולאי כי "התנהלו מגעים בעבר, אך נכון לעת הזאת לא מתנהלים מגעים פורמליים".

עו"ד גדעון רובין, בא-כוח העובדים, תקף את דברי אזולאי וטען כי "אתם טוענים כי לא הייתה בקשה רשמית מפוטאש, ואין מגעים רשמיים, אבל האם יש מגעים לא רשמיים ומשא-ומתן לא רשמי? זה שהתקשורת עוסקת בזה כל הזמן אומר שזה לא חסר יסוד.

"כששר האוצר ושר הרווחה אומרים שהם מתנגדים, וראש הממשלה שותק, משהו פה מוזר. אני מבקש שבית הדין ייעתק לבקשתנו לקבלת עדכונים ומעקב אחרי ההתרחשויות. אני מציע שיו"ר החברה לישראל אלשטיין ומנכ"ל משרד ראש הממשלה שמנהל את המגעים הלא רשמיים יגיעו למסור דיווח ויספרו מה קורה במשא-ומתן הלא רשמי.

"כשאלשטיין אומר בתקשורת שהוא מלווה את המגעים של המיזוג, ושהעובדים לא ייפגעו, כנראה שהוא לא אומר את זה סתם".

עורכי הדין של ההנהלה ענו כי "כבר הודענו כי נשתף פעולה עם בית המשפט. אי-אפשר להעביר את העסקה בלי אישור הגורמים המוסמכים כמו משרדי הממשלה והממונה על ההגבלים העסקיים".

השופט: האם תתנגדו לסעד של הודעה על התקדמות העסקה תוך 24 שעות?

בא-כוח העובדים: "אנו מתנגדים לסעד כזה. מדובר בחברה ציבורית שמחויבת למסור דיווח לבורסה. העובדים לא יקומו בבוקר לעסקה סגורה".

השופט קבע כי המדינה והחברה לישראל מתבקשות למסור על כל שינוי שיחול בעמדתן כפי שנמסרה (אי-קיום מגעים) תוך 24 שעות.

ארמונד לנקרי, יו"ר מועצת עובדי מפעלי ים המלח, הגיב על ההחלטה: "זהו צעד קטן של התקדמות, אך אנו עדיין מודאגים מהמגעים הלא פורמליים שיכולים למעשה להביא לסגירת עסקה מאוחרי גבנו. אנו נמשיך במאבק שלנו עד להכרזת החברה לישראל וראש הממשלה כי לא תהיה עסקה".

עד עתה הכחישו המדינה והחברה לישראל כי מתנהלים מגעים כלשהם על עסקת מיזוג בין כיל לפוטאש. אך הצלע השלישית במשולש העסקה, ענקית האשלג פוטאש הקנדית, "שברה" את מדיניות ההכחשה והודיעה פומבית כי בקרוב תגיש הצעה חדשה לרכישת כיל, מה שמעיד על כך היא כבר הגישה הצעה בעבר ואכן מתנהלים מגעים בין הצדדים.