לתשומת-לב ריקי כהן: ירידה של 0.9% בשכר הממוצע בינואר

השכר הממוצע של עובדי חברת החשמל עמד בינואר האחרון על 16,882 שקל ברוטו

השכר הממוצע למשרת שכיר במשק ירד ב-0.9% בחודש ינואר האחרון (במונחים ריאליים) והוא עומד על 9,159 שקל ברוטו. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שמגיעים מעט מאוחר מדי לאחר הסערה שעורר שר האוצר יאיר לפיד כשכתב על שכרה של "ריקי כהן" ובעלה שמשתכרים יחד כ-20 אלף שקל בחודש ומתיימרים לייצג את מעמד הביניים בישראל.

עובדי חברת החשמל יכולים להיות מרוצים מהשינוי שהובילו אנשי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה: בדומה לנתוני השכר הממוצע שפורסמו בחודש שעבר, גם היום (א') עובדי החברה צורפו לסקטור אחד עם עובדי המים, הביוב והפסולת, כך שהשכר הממוצע של כולם יחד עמד בינואר האחרון על 16,882 שקל ברוטו "בלבד", כאשר הם ממוקמים רק במקום השני.

גם ללא השינוי הזה נראה כי עובדי חברת החשמל לא היו ממוקמים הפעם בראש הטבלה, בשל שינוי נוסף שחל גם הוא עוד בנתוני דצמבר: לראשונה מצוין שכרם של עובדי הכרייה והחציבה, רובם עובדי כימיקלים לישראל, והוא מציב אותם במקום הראשון עם 24,514 שקל ברוטו בממוצע.

עובדי המידע והתקשורת הגיעו למקום השלישי עם שכר ממוצע של 16,472 שקל ברוטו, ואחריהם עובדי הפיננסים עם שכר של 15,143 שקל ברוטו. סוגרים את הרשימה, כמו בכל חודש, העובדים בענפי האירוח והאוכל, שמרוויחים יחד הממוצע 4,397 שקל ברוטו.

העלייה הגבוהה ביותר בשכר נרשמה בענף הכרייה והחציבה (5.5%), שירותי התחבורה האחסנה והדואר (5.3%), והבינוי (3.9%). ירידה בולטת בשכר נרשמה בענף המנהל המקומי, ציבורי, ביטחון וביטוח לאומי ((5.8%). עוד על פי נתוני הלמ"ס, מספר השכירים במשק רשם בינואר האחרון עלייה של 0.6%, והוא עומד על 3.117 מיליון.