מנכ"ל נובל יגיע השבוע לישראל לקדם יצוא הגז

צ'אק דייוידסון ינסה לקדם החלטות ממשלה בנושא בניגוד לעמדת ארגונים סביבתיים ■ על שולחן הממשלה יונחו בקרוב לאישור המלצות הוועדה הבינמשרדית למבנה משק הגז

מנכ"ל חברת נובל אנרג'י צ'אק דייוידסון יגיע השבוע לביקור בישראל. ביקורו של דייוידסון בא לציין את חיבור מאגר "תמר" לחוף הישראלי, אך לפי הערכות, הביקור נועד לקדם את החלטת הממשלה בנושא יצוא גז.

על שולחן הממשלה יונחו בקרוב לאישור המלצות הוועדה הבינמשרדית למבנה משק הגז בראשות מנכ"ל משרד האנרגיה והמים, שאול צמח. ההמלצה המרכזית של הוועדה היא להתיר יצוא גז ממאגרים ישראליים בהיקף של עד 50% בכל מאגר. כפי שנחשף ב"גלובס", השותפים הקואליציוניים בממשלת נתניהו התחייבו במסגרת ההסכמים הקואליציוניים לתמוך ב"החלטות הממשלה בעניין אספקת אנרגיה" וכן ב"החלטות והצעות חקיקה שראש הממשלה יביא לשם הסדרת משק הגז והאנרגיה".

הכוונה לאשר ייצוא גז מעוררת את התנגדותם של גופים העוסקים בנושאי סביבה, אנרגיה ויוקר המחייה, בהם הפורום הישראלי לאנרגיה וסביבה וישראל יקרה לנו.

עמותת "אדם טבע ודין" קראה היום (א') לחברי הכנסת שלא לאשר יצוא גז, וטענה כי ועדת צמח הסתמכה במסקנותיה על תחזיות אופטימיות מדי וספקולטיביות לגבי היקף מאגרי הגז של ישראל. במסמך שהפיצה לחברי הכנסת קובעת "אדם טבע ודין", כי אין כל בסיס לטענות היזמים, שלפיהן לא תהיה הצדקה כלכלית לפתח את מאגר הגז "לוויתן" אם לא תינתן אפשרות לייצא חלק מהגז במאגר.