הועדה הלאומית לדיור אישרה תוכניות שיכפילו את גודל ירוחם

שכונה חדשה תאפשר בניית 677 יחידות דיור על פני כ-740 דונם ■ תוכנית זו מצטרפת לתוכנית נוספת שאושרה לפני כחודש הכוללת כאלף יחידות דיור

הועדה לדיור לאומי במחוז הדרום, החליטה להפקיד את תכנית רשות מקרקעי ישראל לשכונה חדשה בירוחם. מדובר בתוכנית המאפשרת בניית 677 יחידות דיור על פני כ-740 דונם. תוכנית זו מצטרפת לתוכנית נוספת שאושרה לפני כחודש הכוללת כאלף יחידות דיור.

התוכנית החדשה שאושרה כוללת בנייה רוויה וצמודת קרקע. מתוך 677 יחידות הדיור שכוללת התוכנית, 444 יחידות דיור ייבנו בבנייה רוויה ו-233 מגרשים ישווקו לבניית צמודי קרקע במסגרת מכרזי בנה ביתך. עוד במסגרת התוכנית, 275 דונם של שטחים פתוחים ו-135 דונם של פארק.

מרשות מקרקעי ישראל נמסר כי מטרת התכנית היא למשוך אוכלוסייה איכותית לירוחם, תוך ניצול ההזדמנות של מעבר עיר הבה"דים לדרום. עוד נמסר כי על פי התוכנית שאושרה, 130 יחידות דיור מתוך 444 יחידות הדיור שייבנו בבנייה רוויה יהיו בגודל של עד 100 מ"ר.

יש לציין שיחד עם התוכנית הקודמת שאושרה לפני כחודש מדובר בתוכניות שיאפשרו בניית 1677 יחידות דיור בירוחם. נכון להיום כוללת אוכלוסיות היישוב כ-8,300 איש, כלומר קצת יותר מ-2,000 משקי בית בחישוב של 4 נפשות למשק בית, והתוכניות החדשות עתידות למעשה להכפיל את אוכלוסיית היישוב. בעוד עיר הבה"דים אכן קורמת עור וגידים מעבר לפינה, אישור תוכניות ענק בירוחם כעת מהווה היצע אדיר הצופה פני עתיד. מכרזים שיוציא המינהל ביישוב בחודשים הקרובים יעידו האם גם ענף הנדל"ן מאמין בפריחתו הנדל"נית של היישוב הדרומי.

"ירוחם מהווה בשנים האחרונות מוקד משיכה לאוכלוסיות מגוונות והביקוש למגרשי מגורים בעיקר צמודי קרקע גדל באופן משמעותי", אמר היום מנהל אגף תכנון ופיתוח במינהל, רפי אלמליח, "הרשות נערכת מחד לקידום תכניות גדולות בהיקפים של 1,600 יחידות דיור בתמהיל מגוון בדרומה של ירוחם, ובקידום תכניות לשיפור פני העיר והתחדשותה מאידך, זאת על ידי שדרוג תשתיות בשכונות הוותיקות, על ידי קידום בנייה חדשה בשטחים פנויים במרקם הקיים והוספת מוסדות ציבור".

מנהל רשות מקרקעי ישראל בנצי ליברמן אמר עם אישור התוכנית החדשה: "אנו ערים למקומה המשמעותי של ירוחם במטרופולין וביכולתה למשוך אוכלוסיות חזקות עם המעבר לעיר הבה"דים שיגבירו את קצב הצמיחה ותנופת הפיתוח בעיר הדרומית ונעשה כל שנוכל לסייע לירוחם לממש את הפוטנציאל הטמון בה".