הרשות השנייה: להוריד את התוכנית של אורנה דץ; מכרה אייטמים

הרשות טוענת כי בדקה ומצאה שבתוכנית "כל בוקר עם אורנה דץ" בערוץ 10 משולבים אייטמים מכורים ■ ערוץ 10: "לא מתבצעת מכירת אייטמים בתוכנית"

הרשות השנייה דורשת להוריד מהאוויר את התוכנית "כל בוקר עם אורנה דץ" המשודרת בערוץ 10. זאת, לאחר שנמצאה עדות לכך כי שולם כסף מצד מרואיינים כדי להופיע בתוכנית.

בנוסף להורדת התוכנית, הרשות תגבה מהערוץ את יתרת החוב שהנהלת הרשות הטילה בעבר - 88 אלף שקל מתוך 440 אלף שקל, שנקבעו בגין מכירת אייטמים בתוכניות.

ביולי 2012 הורידה הרשות מהמסך 4 תוכניות בוקר מסיבות דומות. אז גם נקבע כי 20% מהעיצום שעליו הוחלט - 88 אלף שקל - ישולמו על-ידי הערוץ ככל שהרשות תקבע הפרות נוספות דומות.

בסוף השבוע שעבר הודיעה מנכ"לית הרשות השנייה, אילת מצגר, למנכ"ל ערוץ 10, רפי גינת, כי יש להוריד את התוכנית "כל בוקר עם אורנה דץ" תוך שבועיים.

"הרשות קיימה מזה מספר חודשים בדיקה מקיפה בנוגע למכירת אייטמים בתוכנית. תהליך הבדיקה כלל איסוף נתונים וקיום שימוע להנהלת הערוץ. 'ישראל 10' לא הציגה ממצאים או נתונים הסותרים את המידע המצוי בידי הרשות", נמסר מהרשות.

במסגרת הבדיקה הגיעה לרשות עדות לשיחה בין מנהל חברה מסחרית לבין נציגת חברת שיווק, שבה הוצע למנהל החברה להופיע בתוכנית. ההצעה כללה את הסכום הכספי בתמורה להופעה, התחייבות למספר הופעות ולמשך האייטם. כמו כן, התקבלו ברשות תלונות נוספות ממספר גורמים שהוצע להם להופיע בתוכנית בתמורה לתשלום.

מצגר אומרת כי "תופעת מכירת האייטמים פסולה, מנוגדת לחוק, לכללים ולזיכיון השידורים. אנו מייחסים חומרה מיוחדת לתופעה זו, שכן היא מהווה הטעיה של ציבור הצופים, אשר סבור כי תוכן השידורים הנצפה על-ידו הינו אמין ומהימן, ומובא בפניו מתוך שיקולים מקצועיים במנותק מאינטרסים מסחריים. זאת, בעוד שבפועל התוכן מושפע מאינטרסים מסחריים ושיווקיים, תוך פגיעה בחופש היצירה והאמנות ופגיעה באתיקה ובערכי השידור הנאותים. ככל שהתופעה הפסולה תמשיך חרף אזהרות הרשות, הורדת תוכניות מהאוויר וקביעת קנסות, הרשות תמשיך לטפל בנושא בנחישות".

מערוץ 10 נמסר: "ישנה מחלוקת לגבי טיב הממצאים לכאורה שהוצגו בעניין, ולא מתבצעת מכירת אייטמים בתוכנית 'כל בוקר עם אורנה דץ'. יחד עם זאת, נפעל על-פי הנחיות הרשות השנייה והוראות הדין, ונבצע את ההתאמות שנתבקשנו ליישם בתוכנית".