ECI תובעת 38 מיליון שקל מ-HP: לא עמדה בתנאי הסכם

לטענת ‏ECI‏, HP ישראל‎‏ לא עמדה בתנאי הסכם לשדרוג מערך המחשוב שלה ■ HP בתגובה: "מדובר צעד טקטי שנועד להתמודד עם דרישתנו לדמי ביטול ההסכם"

‎‎אחד הסכסוכים המעניינים בשוק המחשוב הישראלי נחשף היום (ב'), במסגרת תביעה בסך כ-38 מיליון שקל שהגישה ספקית ציוד התקשורת הישראלית ‏ECI‏ שבשליטת שאול שני כנגד ‏HP‏ ישראל. בתביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, טוענת ‏ECI‏ כיHP ‎‏ לא עמדה בתנאי הסכם לשדרוג מערך המחשוב שלה.

‏הרקע לתביעה הוא כוונתה של ‏ECI‏ לפני מספר שנים להעביר את מערך המחשוב שלה למיקור חוץ מלא. ‏ECI‏ הייתה אחת החברות הראשונות בישראל ש"קפצה" לנושא של "מחשוב הענן" - כלומר גישה לתוכנה ותשתיות משוב שמרוחקים מהחברה (ממוקמים בחוות שרתים בצרפת): ב-2010 חתמה ‏ECI ‎ על חוזה עם ‏HP‏, לפיו ענקית המחשוב תספק עבורה את כל צרכי המחשוב שלה, כולל תחזוקה, תמיכה ושדרוג.

‏החוזה בין הצדדים היה אחד מחוזי המחשוב הגדולים שנחתמו בישראל, על סך של 120 מיליון דולר למשך עשור, ו-‏ECI‏ הייתה אמורה, הודות לחוזה, לרשום חיסכון ניכר של עשרות אחוזים בהוצאות המחשוב שלה.

ואולם, כפי שקורה לעתים בהסכמים בתחום שירותי המחשוב, העניינים השתבשו. התביעה בעניין זה מספקת הצצה נדירה לפעילות שירותי מחשוב בהיקפים גדולים ולדינמיקה בין הצדדים, ברגע שבו דברים משתבשים.

‎‎אבני-הדרך לא הושלמו

‏‎‎לפי התביעה, "מתוך 8 אבני-הדרך, אותן ‏HP‏ התחייבה להשלים עד לאפריל 2011, לא השלימה‏HP ‎‏ אף לא אבן-דרך אחת", ובהתאם לא הצליחה לשדרג את מערך המחשוב של ‏ECI‏ בהתאם לצפי שנדרש בהסכם בין החברות.

‏ECI‏ טוענת כי HP‎‏ סיפקה 20% בלבד מהשירותים שנקבעו, וכי חוות השרתים בצרפת תמכה ב-900 משתמשים מהחברה בלבד, ולא ב-3,000 עובדי החברה, כפי שנדרש.

‏בתביעה מובאות התכתבויות בין הצדדים בשנתיים האחרונות, שהסתיימו לבסוף בהחלטת ‏HP‏ לביטול החוזה לפני כחודש וחצי, זאת בנימוק "של הפרות מצד ‏ECI‏, שהתמצו בכך ש-‏ECI ‎‏ נותרה באותו המועד ביתרת חוב של 900 אלף דולר (סכום של חודש תשלומים) וכן לא העמידה ערבות בנקאית לטובת ‏HP‏".

‏ECI‏ מיוצגת בידי עורכות הדין תמר תורג'מן-קדם ונועה ברהום ממשרד פישר בכר חן וול אוריון.

HP: צעד טקטי

מחברת HP ישראל נמסר בתגובה: "בעקבות החמרה במצבה העסקי והכספי של ECI, הצהירה ECI בפני HP כי אין ביכולתה ובכוונתה לעמוד בתנאי ההסכם עם HP.

"בעקבות זאת, ובעקבות הפרות חוזרות ונשנות של ההסכם על-ידי ECI, לרבות אי-עמידה בתשלומים שהתחייבה להם, החליטה HP לבטל את ההסכם עם ECI ודרשה ממנה לשלם את דמי הביטול הקבועים בהסכם בסך של כ-19 מיליון דולר.

"אין לנו כל ספק שהתביעה שהוגשה היום על-ידי ECI היא לא יותר מצעד טקטי שנועד להתמודד עם דרישתה של HP לדמי ביטול ההסכם, והדברים יובהרו בבית המשפט".