הראלי מסרב לגווע והמסחר בוול סטריט ננעל בעליות

הדאו ג'ונס ננעל בשיא חדש ■ חקירת מסחר במידע פנים במניית הרבלייף - רואה החשבון פוטר ■ מאקרו: המלאים הסיטונאים ירדו ב-0.3% בפברואר ■ עליות חדות נרשמו במניות אינטל ומיקרוסופט

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ג') בעליות שערים, כאשר מדד הדאו ג'ונס כבש שיא נוסף ומדד ה-S&P 500 ננעל במרחק 2 נקודות משיא כל הזמנים. נראה כי המשקיעים מסרבים לממש רווחים ומעוניינים להמשיך את הראלי. אמש נפתחה עונת הדוחות לרבעון הראשון של 2013 שנפתחה באופן חיובי עם תוצאותיה של אלקואה. בזירת המאקרו בארצות הברית פורסמו היום נתוני המלאים הסיטונאים לחודש פברואר שירדו בשיעור של 0.3%.

יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי נשא אתמול נאום בכנס של הפד באטלנטה שהיה נטול כמעט לחלוטין מהתייחסות למדיניות המוניטארית של הבנק המרכזי של ארצות הברית, אך הוא כן רמז לסיבה שבגינה ממשיך הפד במדיניות המוניטארית המקלה שלו. "כלכלת ארצות הברית חזקה באופן משמעותי היום מכפי שהייתה לפני 4 שנים, אך התנאים עדיין רחוקים מאוד מכפי שאנחנו רוצים שיהיו", אמר ברננקי.

בתוך כך, גוברים הקולות שקוראים ל'פד' להאט את קצב רכישות האג"ח. הפעם היה זה יו"ר ה'פד' בסיינט לואיס ג'יימס בולארד אמר היום כי הוא יתמוך בהאטת קצב רכישות האג"ח של ה'פד' בשל השיפור במצב הכלכלי. חיזוק לדבריו הוא קיבל גם ממנהל ההשקעות הבכיר ריק ריידר שטען כי רכישות האג"ח גורמות לעיוות בשווקים וקיימת סכנה של אינפלציה. (לסיפור המלא)

ומה חושב המשקיע האגדי הזה על השווקים?

מעבר לכך, המשקיעים בוול סטריט ממתינים לפרסום הפרוטוקולים של דיוני ועידת השוק הפתוח של הפד מחר. המשקיעים מקווים שהפרוטוקולים יכללו התייחסות, או לפחות רמזים, בנוגע לעתידה של תוכנית התמריצים שמנהיג הפדרל ריזרב בחודשים האחרונים בדמות רכישת אג"ח חודשית בהיקף של 85 מיליארד דולר.

האם בועת טריליון הדולר הזו מסכנת את ההתאוששות הכלכלית?

עונת הדוחות בארצות הברית החלה אתמול באופן רשמי עם פרסום הדוחות של חברת אלקוה מיד עם תום המסחר בוול סטריט. בסקר שערכה סוכנות רויטרס בקרב האנליסטים עולה כי הרווחים עבור מדד ה-S&P 500 צפויים לרשום עלייה של 1.6% ברבעון הראשון של 2013.

בזירת המאקרו פורסם היום נתון המלאים הסיטונאים, שירד ב-0.3% בפברואר, סימן לכך שהחברות האטו את מילוי המחסנים שלהם בציפייה למכירות חלשות יותר. צפי האנליסטים עמד על עלייה של 0.5% במלאים.

פתיחת עונת הדוחות

כאמור עונת הדוחות נפתחה אתמול באופן רשמי כשחברת אלקואה שמרה על המסורת והייתה החברה הראשונה שמפרסמת את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2013. החברה רשמה עלייה ברווח ל-149 מיליון דולר שהם כ-13 סנט למנייה, אך בשורת ההכנסות החברה פספסה במעט את התחזיות עם הכנסות של 5.83 מיליארד דולר כשהצפי היה להכנסות של 5.88 מיליארד דולר.

המסחר במניית הרבלייף (סימול: HLF) חודש. היום הודיעה החברה כי פירמת רואי החשבון KPMG תפסיק להעניק לה שירותי חשבונאות בעקבות חקירה על מסחר במידע פנים, בו מעורב אחד משותפיה. נזכיר, ביל האקמן, מנהל קרן גידור פתח לפני מספר שבועות פוזיציית שורט עצומה על מניית הרבלייף בהיקף של מיליארד דולר משום שטען כי מדובר בחברת פירמידה שמרמה את הציבור.

מניות סלקום ופרטנר סגרו את הפערים שפתחו בתל-אביב עם עליות חדות.

חברת J.C. Penney Co (סימול: JCP) מרכזת עניין לאור החלטת מועצת המנהלים של החברה להדיח את המנכ"ל רון ג'ונסון. המניה רשמה ירידות חדות.