המשקיע האגדי מזהיר: משקיעים לטווח קצר? צפו להפסדים

ג'ק בוגל, ממציא קרנות הסל ומייסד קרן ואנגארד אמר בראיון ל-CNBC כי להערכתו רווחי החברות יגדלו בשיעור של כ-5% בשנה במשך העשור הקרוב וכי שוק המניות יניב תשואה ממוצעת של 7% בשנה

משקיעים המחפשים "רווחים קלים ומהירים" מחפשים במקביל צרות אפילו שהמגמה בשוק היא כלפי מעלה בטווח הארוך, כך מצהיר המשקיע האגדי ג'ק בוגל ומייסד קרן ההשקעות ואנגארד בראיון ל-CNBC. "אני לא דואג הרבה לגבי המשך השנה", הוא הוסיף.

בוגל טען כי הוא בחן סגנונות שונים של השקעה בעשור האחרון והגיע למסקנה כי אם אתם סוחרי יום, שבוע או חודש, צפו להרבה דאגות.

בוגל, שידוע באסטרטגיית ההשקעות לטווח הארוך ובתחזיות השוריות על שוק המניות בארה"ב אמר בנוסף כי להערכתו רווחי החברות יצמחו בשיעור של כ-5% בשנה במשך העשור הקרוב. זאת לצד צמיחה כלכלית נומנילית של 4-5%. לפי התחזית הזו, בוגל צופה לתשואה ממוצעת של 7% בשוק המניות מדי שנה בעשור הקרוב. עם זאת, הוא מזהיר באותה נשימה ממספר נפילות בשיעור של כ-25-30% ואולי אף 50%.

"השוק הולך לעשות מה שהוא רוצה כך שאתם חייבים לגלות קצת איפוק", הוא אמר והוסיף כי לדעתו עדיף פשוט לנקוט בצעדים הטובים ביותר כדי להימנע מתגובה אמוציונלית ופזיזה מדי. המשקיע האגדי חזר על דברים שאמר בעבר וטען כי קרנות האינדקס עדיפות על קרנות נאמנות שמנוהלות באופן אקטיבי, ועדיפות זו באה לידי ביטוי בשנים האחרונות. "קיים חוסר סיפוק עם ניהול השקעות אקטיבי", הוא מצהיר.