לראשונה: השר לפיד יפגוש את יו"ר ההסתדרות הלילה בביתו

ניכר כי לפיד מבקש לייצר אווירה חיובית בין השניים על רקע התוכניות השונות של הדרג המקצועי באוצר, שכוללות בין היתר הקפאה של תוספות השכר במגזר הציבורי ומיסוי קרנות ההשתלמות של כלל העובדים במשק

לראשונה מאז כניסתו לתפקיד, ייפגש הלילה (ג') שר האוצר יאיר לפיד עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני. הפגישה תתקיים בביתו של לפיד בשעה 22:00, וניכר שלפיד מבקש לייצר אווירה חיובית בין השניים על רקע התוכניות השונות של הדרג המקצועי באוצר שכוללות בין היתר הקפאה של תוספות השכר במגזר הציבורי ומיסוי קרנות ההשתלמות של כלל העובדים במשק.

עיני הקפיד עד היום להימנע מהתקפה אישית נגד לפיד, והבהיר בשיחות סגורות כי הפרסומים השונים מגיעים ככל הנראה מהפקידים באוצר ולא מלפיד עצמו. מקורביו אף מספרים על יחסי ידידות בין השניים עוד כשלפיד היה עיתונאי, והעריכו שלפיד יבקש להימנע ככל הניתן מכניסה לעימות מול ההסתדרות וציבור העובדים בכלל - שרבים ממנו נמנים עם תומכיו.

עיני דבק גם היום בעמדתו "לא לתת שקל מכספי העובדים" כפי שהתבטא בעבר, גם לא מחצית מדמי ההבראה של עובדי המגזר הציבורי כפי שהסכים לתת בשנת 2009. עיני סבור שבארבע השנים האחרונות מצבם של העובדים הידרדר לאור עליית המחירים במשק, ועל כן אין סיבה להיכנס לכיסם של העובדים בעת הזו. כפי שפורסם ב"גלובס", ההערכות הן שעיני יציע לדחות את הדיונים על הסכם שכר חדש (שאמורים להתחיל השנה), ובכך האוצר יוכל לנכס לעצמו הישג אף שבפועל שכרם ותנאיהם של העובדים לא ייפגעו - לפחות לא בשלב הזה.

בסביבתו של עיני הבהירו לאחרונה כי אם לפיד ייבחר בכל זאת להתעמת עם ההסתדרות והעובדים, הרי שבארגון "ערוכים לכל הכיוונים ולכל התרחישים". אם יהיה עימות כזה, כך על פי גורמים בארגון, הוא לא יתרחש לפני חודש מאי.