נעילה חיובית בבורסה; ח"ל וכיל צנחו עד 6% בגלל יאיר לפיד

לפיד מקים ועדה לבחינת זכויות המדינה במשאבי הטבע ■ עליות במניות הסלולר ■ צ'רלס דייוידסון מגיע לביקור בישראל ■ במסחר בחוזים על מדדי ניו-יורק נרשמות עליות קלות ■ מחזור המסחר הסתכם היום בכ-887 מיליון שקל

יום המסחר בבורסה בת"א נחתם היום (ד') בעליות שערים בהובלת מניות הסלולר והבנקים כאשר דברי לפיד גררו את מניות החברה לישראל וכיל לירידות שערים חדות. בארה"ב גוברים הקולות ב'פד' המתנגדים להמשך קצב רכישות האג"ח והמדיניות המוניטרית האגרסיבית. מחזור המסחר הסתכם היום בכ-887 מיליון שקל.

המסחר בוול סטריט נחתם כאמור אתמול בעליות שערים, כאשר מדד הדאו ג'ונס כבש שיא נוסף ומדד ה-S&P 500 ננעל במרחק 2 נקודות משיא כל הזמנים. נראה כי המשקיעים מסרבים לממש רווחים ומעוניינים להמשיך את הראלי.

הבורסה בת"א סגרה אתמול ביציבות עם נטייה לעליות שערים קלות. מניות התקשורת בלטו היום בעליות על רקע התייצבות המחירים בענף וההערכות בשוק כי תם עידן מלחמת המחירים. מחזור המסחר גדל והסתכם בכ-955 מיליון שקל.

לפיד מתנגד למיזוג פוטאש-כיל

שר האוצר יאיר לפיד הודיע היום רשמית לעובדי משרדו כי הוא מתנגד למיזוג פוטאש-כיל, ובנוסף הוא מקים ועדה לבחינת זכויות המדינה במשאבי הטבע. בתגובה, רשומות מניות כיל וחברה לישראל ירידות שערים. [לסיפור המלא]

"חיפושי נפט וגז טבעי הם עסק מסוכן מאוד אולם כשיש תגלית משמעותית, כמו זו שחשפנו בישראל, זה מוביל להאצה משמעותית בקצב הצמיחה ומשפר את ביצועי הכלכלה", כך אמר אתמול צ'רלס דיווידסון, מנכ"ל חברת נובל אנרג'י, בכנס העוסק בתגליות הגז הגדולות במזרח הים התיכון, שכונסה בניקוסיה שבקפריסין. "הגז הטבעי שיסופק השנה לישראל יוסיף 1% לתמ"ג וככל הנראה יותר מכך בשנים הבאות", אמר. דייוידסון יגיע בהמשך השבוע לביקור בישראל. (לסיפור המלא). נציין את ישראמקו , אבנר , דלק קידוחים ורציו .

מנכ"ל כיל סטפן בורגס טוען היום כי לא מתקיימים שום מגעים למכירת השליטה בחברה לפוטאש ע"י החברה לישראל. בכנס מיוחד בבורסה לציון 20 שנה להנפקת כיל למסחר, התראיין בורגס לסוכנות בלומברג ותמך בעסקה שכזו, אם כי הדגיש כי לא מתנהלים שום מגעים בשלב זה. "אין שיחות כרגע עם פוטאש", אמר בורגס. "נהיה חזקים יותר ולא חלשים יותר בעקבות עסקה שכזו, אבל זה תלוי בפרטים והאסטרטגיה".

סלקום ופרטנר וגם בזק המשיכו לרשום עליות חדות. אתמול מניות התקשורת זינקו. זאת, בעוד בשוק מעריכים כי תמה מלחמה המחירים, מה שיתרום לרווחיות החברות בענף. לאחרונה תם מבצע "סלולר ללא הגבלה" ב-49 שקל בגולן טלקום, וגם ב-YouPhone תם מבצע של 10 שקלים לחודש. האנליסט רוני בירון מ-UBS פרסם אתמול סקירה על שוק התקשורת בה טען כי המחירים בשוק הגיעו לתחתית.

חברת אל על הודיעה אתמול כי היא נמצאת בשלב מתקדם של משא ומתן וניסוח טיוטת הסכם ההשקעה המפורט עם קרן פימי, שבניהולו של ישי דוידי. זאת, לאחר שהאחרונה ביצעה בחודשיים האחרונים בדיקות נאותות לחברת התעופה. המועד האחרון לחתימה על ההסכם נדחה ליום ראשון הקרוב, 14 באפריל, אולם בינתיים פירטה החברה את השינויים שחלו בהסכם ביחס למתווה הראשון, שפורסם בסוף חודש ינואר. מהמתווה החדש שגיבשו הצדדים עולה כי פימי איחדה את שני השלבים הראשונים בעסקה המתוכננת לשלב אחד. כך, רק לאחר שיתקבלו כל האישורים השונים הנחוצים, ובעיקר ייחתם הסכם עבודה קיבוצי חדש עם עובדי אל על, היא תזרים כסף.

חברת הנדל"ן רבד דיווחה הבוקר כי בשלב המוסדי של הנפקת איגרות החוב שלה נרשמו ביקושי יתר גבוהים בסך של מעל 120 מיליון שקל. ביקושים אלה גבוהים כמעט פי 3 מהיקף איגרות החוב המוצעות למשקיעים המוסדיים על ידי החברה, המסתכם בכ-44 מיליון שקל. בסך הכל, מתכוונת רבד לגייס במסגרת ההנפקה (בשלבים המוסדי והציבורי גם יחד) סכום כולל של כ-55 מיליון שקל.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]