נעילה חיובית בוול סטריט; ה-S&P והדאו בשיאים חדשים

פרוטוקולי הריבית של ה'פד' פורסמו מוקדם מהצפי בשל הדלפה; מספר חברי 'פד' חוששים מההשפעות השליליות של ה-QE ■ אובמה הציג את התקציב ל-2014: הקטנת הגירעון והעלאת המסים לעשירים

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ד') בעליות שערים מזה היום השלישי ברציפות, כאשר מדדי ה-S&P והדאו ג'ונס טיפסו לשיאים חדשים. זאת לאחר פרסום פרוטוקולי הריבית של ה'פד', שפורסמו מוקדם מהצפי. מספר חברי 'פד' הביעו חשש כי ההשלכות השליליות של המדיניות המוניטרית האגרסיבית ייגרמו להתפרצות אינפלציונית. אולם מרביתם סבור כי הסיכונים ניתנים לשליטה לעת עתה. באירופה נמשך וניתש ויכוח סביב התועלת של מדיניות הצנע, בעוד עונת הדוחות לרבעון הראשון של 2013 תימשך.

מדד MSCI All-Country World עולה בכ-0.5% נכון לשעה זו, תוך שהוא צפוי לרשום את רצף העליות הארוך ביותר שלו מזה חודש. זאת, לאחר שממשלת יפן העניקה איתות על מדיניות מוניטארית אגרסיבית מצידה, בעוד ראש הממשלה שינזו אבה אמר כי "הצעדים המוניטאריים הנועזים" יאפשרו מאבק בדפלציה.

"ההתאוששות של הכלכלה הגלובלית נמשכת ונראה כי הסיכונים המערכתיים המרכזיים ביותר כבר נמצאים מאחורנו", אמרה דפני רות', מנהל השקעות ב-ABN Amro Private Bank. "המחזור הנוכחי נעשה נורמלי יותר ויהיה טוב באסיה, באופן כללי. מדיניות הבנקים המרכזיים עושה את שלה, והשווקים מחייכים".

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הגיש היום לקונגרס האמריקאי הצעת תקציב ל-2014 בהיקף של כ-3.77 טריליון דולר הכוללת בין השאר הקצאה של כ-50 מיליארד דולר לתשתיות תחבורה. במרכז הצעת התקציב של אובמה עומדת ההצעה להקטנת הגירעון בעד כ-2.5 טריליון דולר באמצעות קיצוצים בהוצאות והעלאת המס על בעלי ההכנסה הגבוהה.

פרוטוקולי הריבית של ה'פד' פורסמו היום מוקדם מהצפי (במקום ב-21:00) בשל הדלפה של המסמכים לתקשורת. לפי הפרוטוקולים, גוברים הקולות של חברי ה'פד' החוששים מפני ההשלכות השליליות של המדיניות המוניטרית האגרסיבית בה נוקט הבנק המרכזי. לפי מדיניות זו ה'פד' רוכש מדי חודש 85 מיליארד דולר במטרה להמריץ את הכלכלה ולמתן את שיעור האבטלה. אולם, מספר חברי 'פד' חוששים שמדיניות זו תערער את המערכת הפיננסית ותגרום להתפרצות אינפלציונית. (לסיפור המלא)

מניית הרבלייף המשיכה לרכז עניין לאחר שאמש המסחר בה הופסק בעקבות הודעתה לפיה היא פיטרה את רואה החשבון המבקר שלה, בשל חשד שמסר מידע פנים.

ביוליין הודיעה היום כי קיבלה את האישורים הרגולטוריים הנחוצים בארה"ב להתחלת הניסוי הקליני Phase IIa ב-BL-8040 לטיפול בלוקמיה מיאלואידית חריפה (AML).

מניות הסלולר הישראליות פרטנטר וסלקום סגרו את הפערים החיוביים שרשמו במסחר בבורסה בת"א.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]