רשת וקבוצת פנורמה נאבקות על שליטה בערוץ הערבי

הגישו בנפרד הצעות לרכישת רוב המניות בערוץ תמורת מיליוני שקלים בודדים

קבוצת התקשורת הערבית פנורמה וזכיינית ערוץ 2 רשת הציעו בנפרד הצעות לרכישת מרבית מניות ערוץ "הלא טי.וי", הערוץ הייעודי דובר הערבית. ל"גלובס" נודע כי ההצעות שהועברו ליתר השותפים בערוץ - 8 הצעות בסך-הכול - עומדות על מיליוני שקלים בודדים בלבד.

מאז שהוקם הערוץ הערבי הוא אינו עומד במחויבויותיו, ובמועצת הכבלים והלוויין דרשו הבהרות בעניין. הערוץ מסתכן בחילוט של 3 מיליון שקל מערבויותיו, לאור העובדה כי אינו מציג לוח שידורים מאורגן ואינו עומד בדרישות המינימליות שנקבעו לו עם עלייתו לאוויר.

קיראו עוד ב"גלובס"


הערוץ יצא לדרך לפני שנה, כשהוא מורכב מעשרה בעלי מניות, מרביתם אנשי עסקים מהמגזר הערבי בישראל, לצד הזכיינית רשת וקבוצת ענני תקשורת. לימים עזבו שניים מבעלי המניות, ואולם הרכב הדירקטוריון הרחב מקשה על ניהול ועבודה תקינה של הערוץ, והערוץ מתקשה למשוך קהל.

עם התערבות מועצת הכבלים והלוויין, הגיש באחרונה אחד מבעלי המניות, בסאם ג'אבר, המחזיק בקבוצת התקשורת פנורמה ועורך אתר פאנט, הצעה ליתר השותפים לקנות את חלקן בערוץ. רשת, שמסרבת לוותר על חלקה, הגישה ליתר השותפים הצעה נגדית.

הלא טי.וי אמנם לא מרוויח ולא צפוי להרוויח בעתיד הנראה לעין, ואולם בעבור שני הגופים הוא מהווה נכס אסטרטגי. בעוד שקשת טיפחה את ערוץ 24 בטלוויזיה הרב-ערוצית, שהגיע השנה לנתוני שיא של 8% והשפיע על התחרות בטלוויזיה הרב-ערוצית, רשת לא פיתחה במהלך השנים נכס דומה. לאחר ההשקעה בערוץ הערבי, לוקחת רשת חלק גם בערוץ הים-תיכוני שעלה באחרונה בכבלים.

גם אם יגיע הערוץ בערבית לאחוזים בודדים, ויגרע אותם משידור מתחרותיה של רשת, הדבר ישרת אותה. רשת, ניצבת בימים אלה בתקופה שעשויה להיות תקופה של לפני מיזוג, ועל כן, צפויה לשמור על נכסיה.

גם לקבוצת פנורמה יש אינטרס אסטרטגי בערוץ. לקבוצה יש עיתון, מגזין, אתר מצליח ורדיו אינטרנטי, וערוץ הטלוויזיה יגדיל את כוחה. הרגולציה אינה מגבילה את הבעלויות בערוץ הערבי, על מנת לאפשר את קיומו. שליטה בערוץ יכולה לסייע לפנורמה במאבקיה על שוק הפרסום בתוך המגזר.

ברשת לא התייחסו לדברים.

מקבוצת התקשורת פנורמה נמסר בתגובה: "כקבוצת התקשורת הערבית הראשונה והגדולה בישראל, חיבור המגזר הערבי לכלי התקשורת מחד ולחברה הישראלית בפרט יקר לליבנו. אכן בוצעה הצעה פנימית לשותפי הערוץ, וכאשר תהיינה התפתחויות נשמח להתייחס".