אקזיט ישראלי: iOnRoad נמכרה ל-Harman במיליוני דולרים

הסטארט-אפ, שפיתח אפליקציה למניעת תאונות דרכים נמכר לענקית מערכות המדיה Harman ■ המייסד והמנכ"ל אלון עצמון: "מבסוטים מהעסקה, מטה החברה יהפוך למרכז המו"פ של הרמן בישראל"

חברת הסטארט-אפ הישראלית iOnRoad, שפיתחה אפליקציה שמאפשרת למנוע תאונות דרכים, נמכרה לענקית מערכות המדיה והניווט לרכב Harman. סכום העסקה לא פורסם אך ההערכות הן כי מדובר בהיקף של מיליוני דולרים.

אמנם לא מדובר בסכום גבוה יחסית לאקזיט, אך מדובר בהחזר מכובד למשקיעים לאחר שהחברה גייסה מיליון דולר מחברת קיידן קפיטל ומשקיעים פרטים. "כולם מבסוטים מהעסקה - המשקיעים, העובדים ואנחנו היזמים", אמר אלון עצמון, מנכ"ל החברה ואחד משני היזמים.

חברת iOnRoad הוקמה ב-2011 על-ידי אלון ודן עצמון כחברה בת של PicItUp, פיתחה אפליקציה שמשתמשת במצלמה הקדמית של הסמארטפון ובאמצעות טכנולוגיית מציאות מורחבת (Augmented Reality) היא מזהה כלי רכב שקרובים מדי למשתמש הנוהג ומתריעה על כך באמצעות צפצוף. האפליקציה גם מאפשרת לזהות את גבולות הכביש ואת השוליים וכך לשמור על הנהג פן יסטה מהכביש.

הרוכשת נחשבת לאחת החברות הגדולות בעולם בתחום מערכות המדיה והניווט לרכב. הרמן עובדת מול יצרניות כלי רכב כמו מרצדס, BMW ואאודי והיא נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 3 מיליארד דולר.

במסגרת העסקה, ששת העובדים של iOnRoad יועסקו כעובדי הרמן ומטה החברה יהפוך למרכז המו"פ של הרמן בישראל. בחברה הרוכשת מתכוונים להגדיל את כוח האדם במרכז ולגייס מהנדסים נוספים. אלון עצמון ,יזם ותיק ועמד מאחורי חברות שונות בהן ComSense ו-Walletex, צפוי להתמנות בעקבות העסקה לסגן נשיא לפיתוח עסקי בהרמן.

חברת iOnRoad, שהאפליקציה שלה קיימת בשוק כבר כשנתיים, זכתה עד כה במספר תחרויות: בחודש שעבר זכתה בתחרות הסטארט-אפים העולמית של ענקית השבבים קוואלקום, וכן זכתה בתחרות ThinkNext של מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל ובתחרות של CES ו-CTIA.

בנוגע לשאלה מדוע החליט למכור את החברה, הסביר עצמון כי "זה לא מסוג הרכישות של לרכוש חברה ולסגור אותה. אנחנו מתכוונים לבנות דברים גדולים וישבנו יחד על תוכנית פיתוח לחמש השנים הקרובות, כוללת מרכז מו"פ מכובד בישראל".

המוצר של iOnRoad ישתלב בתוך מערכות המדיה והניווט של הרמן. בעוד שבאפליקציה הסלולרית נעשה שימוש במצלמה הקדמית של הטלפון, בכלי הרכב יהיה צורך במצלמות קדמיות, שכבר נעשה בהן שימוש בחלק מכלי הרכב לצורך חנייה או שימושים אחרים ובאופן שמזכיר מצלמות רוורס.

יש לציין כי iOnRoad נמצאת בימים אלה במאבק משפטי מול חברת mobileye, לאחר שהאחרונה הגישה נגדה תביעה במארס אשתקד בבית משפט בניו יורק, בין היתר, בטענה על הפרת פטנטים, על הצגת יכולות האפליקציה כדומה למוצר הפיזי שמציעה mobileye וכן על דמיון בשם החברה.