"אם יבוטל הפטור ממע"מ - נחסום את הכניסה והיציאה מאילת"

עיריית אילת והתושבים מוחים נגד כוונת האוצר לבטל את הפטור ממע"מ בעיר: "הכניסות לעיר בדרך האוויר, הים והיבשה יהיו סגורות; תושבי העיר יחסמו כבישים, ישבשו את עבודת נמל התעופה ונמל אילת ואת המעברים לטאבה ועקבה"

בפגישתו היום עם ראש הממשלה נתניהו, שר האוצר יאיר לפיד ייאלץ להציע שורה של גזירות כלכליות שכוללות קיצוצים, העלאת מסים והגבלות כדי לצמצם את הגירעון בתקציב המדינה. אחת מההצעות שעל הפרק היא ביטול הפטור ממע"מ באילת.

בתגובה לכך, אם אכן תוטל הגזירה הזו על אילת, תושבי העיר מתכננים פעולות מחאה שישביתו לדבריהם את עיר התיירות. "ביום רביעי הקרוב, 17 באפריל, העיר תהיה מושבתת", נמסר ממטה המאבק המשותף לעיריית אילת, בראשות מאיר יצחק הלוי ולתושבים בעיר.

"הכניסות לעיר בדרך האוויר, הים והיבשה יהיו סגורות; תושבי העיר יחסמו את כבישי הגישה לעיר, ישבשו את עבודת נמל התעופה, את נמל אילת ואת המעברים לטאבה ועקבה",

לדברי יצחק הלוי. "ביטול הפטור ממע"מ ימוטט את העיר, ייקר את התיירות ב-20%, יהפוך את המלונות לחסרי יכולת להתמודד עם ערי תיירות במזרח התיכון ויפגע פגיעה נואשת בתושבי העיר אילת.

"פקידי האוצר יודעים שביטול הפטור לא רק שלא יוסיף כסף לקופת המדינה, אלא יגרע ויגרום לתקציבים האלה להיות מוסטים. כל שאנחנו מבקשים הוא לבנות תוכנית כלכלית שתהפוך את אילת לעיר משגשגת המכניסה השקעות של מיליארדים למדינה", לדבריו.