"מעמד הביניים לא ילך ל-4 שנות גיהנום. יהיה זעזוע"

רינו צרור ידליק מחר בערב משואה בהר הרצל - ומדבר על הכול ■ על "ריקי כהן האמיתית": "עובדת מ-8:00 עד 20:00... נידונה לעבודה אינסופית"

"מעמד הביניים נמצא בשיא המודעות. תאר לעצמך שעכשיו יתברר שיורידו עוד ממה שחסר להם. זה 'אבי ייסר אתכם בשוטים, ואני אייסר אתכם בעקרבים', גם אם זה נאמר בסטטוס חייכני - זו תהיה המשמעות. אתה תקבל קרע שלא היה כדוגמתו, וזה גם לא ייגמר רק בהפגנה. רוח המחאה לא התפוגגה. להיפך. היא שקעה אצל כל אחד, ועכשיו כולם מחכים לראות לאן הדברים ילכו".

את הדברים האלה אומר העיתונאי רינו צרור בראיון מיוחד למגזין "פירמה". צרור, שידליק מחר (ב') משואה בטקס המסורתי בהר הרצל, טוען כי החברה הישראלית "קיבלה תפנית של ממש", ומסביר: "זו הפעם הראשונה שהציבור הישראלי במודעות של 100% לשאלת התקציב. במי יבחר השר לגעת, לאן ילך הכסף. ב-2003, 10 שנים אחורה, שר האוצר נתניהו והגברת יעל אנדורן, אז סגנית הממונה על התקציבים, קרעו את הציבור, ולא הייתה שום עירנות ציבורית במילימטר".

- אנדורן מטרידה אותך?

"על-פי העבר, ועל-פי ההיכרות שלי את תפיסות העולם, כן. אבל עבר זמן, וקשה לדעת איך אדם התבשל עם עצמו לפני שהוא נכנס לתפקיד. אם הם ילכו במתווה המוכר, אז תקבל כאן זעזוע שלא היה כדוגמתו. וזה יהיה זעזוע כפול ומכופל. הוא יגיע מאותם אנשים שכבר למדו את המספרים ויחשבו פעם נוספת לפני שהם ילכו ל-4 שנים של גיהינום".

בראיון מתאר צרור את "ריקי כהן" האמיתית: "קורעת את התחת מהבוקר עד הערב... יוצאת לעבוד ב-8:00 אחרי שהכינה את הילדים ושלחה אותם לבית-הספר, וחוזרת ב-20:00 בערב. גם בעלה עובד. הם מסדרים ביניהם איך להזיז את הילד מפה לפה. שביתה במערכת החינוך משבשת להם את החיים. כדי לצאת לחו"ל הם לוקחים הלוואה של 10,000 שקל בבנק הפועלים, בפריסה ל-48 חודש... מרוויחה 10,000 ברוטו פלוס מינוס ומבסוטית לאללה... הם צמאים לעוד 2,000 שקל בחודש. רק תן להם עוד 2,000 שקל, והם מבסוטים להרבה מאוד זמן. הם נידונו לעבודה אינסופית".

*** הכתבה המלאה - במגזין "פירמה" שיחולק הערב (א') למנויי "גלובס".