עיני: "לא ארשה פגיעה בקרנות ההשתלמות - זה קו אדום"

יו"ר ההסתדרות: "אני ולפיד סיכמנו שנעשה הכול כדי לא להגיע למאבק קשה שיפגע גם במשק וגם באזרחים" ■ הביע ביקורת על כך ששלי יחימוביץ' לא נכנסה לממשלה: "אני יודע שהיה על מה לדבר בכל הקשור לפריצת התקציב"

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אומר כי פגיעה בקרנות ההשתלמות של העובדים היא קו אדום מבחינתו, ותומך בפתיחה של מסגרת התקציב.

עיני התארח ב"אולפן שישי" בערוץ 2, והתייחס לדיוני התקציב המתגבש. "באגף התקציבים כל מספר זוכה", כך הביע ביקורת על משרד האוצר. "לפני הבחירות ראש הממשלה אמר לי שהגרעון עומד על 9 מיליארד שקל, פתאום הוא קפץ ל-40 מיליארד שקל. בנוסף, יש עניין של תפיסות עולם - אני לא חושש לפתוח את מסגרת התקציב", אמר.

עיני התייחס גם לפגישתו עם שר האוצר יאיר לפיד, וסרב לפרט אודות תוכן הדיונים. "אני חייב להגיד שליאיר לפיד יש מילה, סיכמנו שהדברים נשארים בחדר, וגם לי יש מילה אז לא אפרט מה היה בחדר", אמר. "אבל אני לא בטוח שעמדת שר האוצר חופפת למשרד האוצר. לפי מה שאני קורא בעיתונות יש כוונה לפגוע בציבור שלם של עובדים ופה אני נכנס לתמונה. אעשה הכול כדי שלא יפגעו בציבור העובדים, אבל סיכמנו, אני ולפיד, שנעשה הכול כדי להגיע להבנות כדי לא להגיע למאבק קשה שיפגע גם במשק וגם באזרחים".

"כולנו נושאים בנטל וכשאתה מטיל מסים אז כולם משלמים, אתה לא יכול לבוא כל פעם ולפגוע בציבור שמרוויח 6,000-8,000 שקל, שכר שלא עלה פרופורציונלית למחירים. לא אתן פגיעה בקרנות ההשתלמות - זהו חד משמעית קו אדום, כי החסכון היחידי שיש לציבור העובדים היא אותה קרן ההתשלמות".

בנוגע לשכר במגזר הציבורי, אמר עיני כי "ציבור העובדים לא מרוויח הרבה גם ככה. יש מאות אלפי עובדים במגזר הציבורי, ורובם מרוויחים 5,000-10,000 שקל, אי אפשר לקחת מהם". לשאלה שהופנתה אליו בנוגע למס חברות, ענה: "אהלן וסהלן".

עיני נשאל גם על יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', ואמר כי "התוצאות של הבחירות ידועות. על דבר אחד הייתה לי מחלוקת עם יחימוביץ', ואני לא מסתיר את זה. אני חושב שכשנבחר ראש ממשלה ראוי לבדוק לאן אפשר להגיע. אני יודע עד לאן ביבי היה מוכן להרחיק לכת אם שלי הייתה נכנסת לממשלה. היא עשתה טעות שלא בדקה במו"מ אמיתי מה ניתן לקבל מכניסה לממשלה. אני יודע שהיה על מה לדבר בכל הקשור לפריצת מסגרת התקציב".