נעילה שלילית בבורסה; שמן צללה כ-22%, ביוליין טיפסה 7%

מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש ירד ל-51.8 נק' במארס ■ רשיונות "נטע" ו"רועי" הוענקו ערב חג העצמאות לרציו ולשותפתה חברת אדיסון האיטלקית ■ שמן דיווחה על הפסקת קידוח

יום המסחר בבורסה באחד העם (ד') נחתם בירידות שערים במקביל למגמה שלילית באירופה. זאת לאחר המגמה השלילית שאפיינה את המסחר בוול סטריט שלשום. מניות הגז והנפט ריכזו עניין, כאשר שמן צללה ביותר מ-20% ובמחזור גדול לאחר שהודיעה על הפסקת קידוח ואילו רציו טיפסה ביותר מ-2%.

במאקרו, היום דווח כי מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש לחודש מארס ירד ב-1.8% לרמה של 51.8 נקודות, עדיין מעל 50 נקודות, רמה שמצביעה על התרחבות בפעילות התעשייתית.

התוצר המקומי הגלמי (תמ"ג), במחירים קבועים ולאחר ניכוי השפעת העונתיות, עלה במחצית השנייה של שנת 2012 ב-2.8% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 2.9% במחצית הראשונה ועלייה של 3.3% במחצית השנייה של שנת 2011. כך דיווחה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מדובר באומדן שלישי לצמיחת המשק בשנה שעברה.

המסחר בוול סטריט נחתם כאמור אתמול בעליות שערים של יותר מ-1%, לאחר הירידה החדה שנרשמה שלשום. נראה כי המשקיעים התעודדו מנתוני המאקרו והדוחות הכספיים שפורסמו לפני פתיחת המסחר. האינפלציה ירדה יותר מהצפי בעוד התחלות הבנייה טיפסו ב-7% לשיא של כ-5 שנים. במצעד המדווחות גולדמן זאקס, ג'ונסון אנד ג'ונסון וקוקה-קולה עקפו את התחזיות. אינטל ויאהו פרסמו אמש דוחות לאחר סיום המסחר בוול סטריט - יאהו צנחה בכ-4% במסחר המאוחר ואילו אינטל עלתה בכ-0.7%.

למרות הדוחות הכספיים המוצלחים והשיפור בנתונים הכלכליים, קרן המטבע החליטה אתמול לחתוך את תחזית הצמיחה של הכלכלה הגלובלית, בשל משבר החוב האירופי שמעיק על הכלכלה העולמית ומונע ממנה לצמוח בקצב גבוה יותר.

לפי התחזית החדשה של קרן המטבע העולמית (IMF) הכלכלה הגלובלית תצמח בקצב של 3.3% השנה, פחות מהדוח הקודם שפרסמה קרו המטבע בינואר, בו התחזית שלה עמדה על קצב צמיחה של 3.5% ב-2013, לאחר שהכלכלה העולמית התרחבה ב-3.2% ב-2012.

עצירה בקידוח "ים 3" של שמן; "נטע" ו"רועי" לרציו

מניות טבע ופריגו ירדו עקב פערים שליליים מול וול סטריט.

רישיונות "נטע" ו"רועי" הוענקו ערב חג העצמאות לרציו ולשותפתה חברת אדיסון האיטלקית. ל"גלובס" נודע כי ההודעה על הענקת הרישיונות נמסרה ערב החג על-ידי הממונה על ענייני הנפט והגז במשרד האנרגיה והמים. רציו מחזיקה 70% מהזכויות ברשיונות ואדיסון ב-30% הנותרים. (לסיפור המלא)

תקציב קידוח "ים 3" מול חופי אשדוד צפוי לגדול, שוב. הבוקר דיווחה שמן נפט וגז לבורסה שקיבלה דיווח ממפעיל הקידוח כי במהלך הקדיחה של שכבות הגז העליונות בקידוח נצפו לחצים גבוהים של גז מעבר להערכות המקוריות. (לסיפור המלא)

חברת ברן דיווחה כי קונסורציום בה שותפה חברת בת שלה (בשליטה מלאה (100%)) - ברן הקמת פרויקטים בע"מ יחד עם יורם גדיש חברה להנדסה בע"מ, קיבלה הודעה כי וועדת המכרזים העליונה של רשות שדות התעופה החליטה להכריז על הצעת הקונסורציום כזוכה במכרז למתן שירותי תיאום, פיקוח וניהול פרויקט שדה התעופה ע"ש אילן ואסף רמון באזור תמנע. ההצעה הכספית הזוכה עמדה על סך של כ-70 מיליון שקל וחלקה של ברן יעמוד על 50%, כאשר תקופת הביצוע תחל באופן מיידי (כפוף לחתימת המסמכים הדרושים) ותימשך כחמש שנים.

חברת ארד קיבלה הודעה מתאגיד המים ההודי Delhi Jal Board, כי זכתה ביחד עם שותף הודי מקומי, בשני מכרזים שונים לאספקה, הקמה ותחזוקה של מדי מים משדרים בדלהי, הודו . במידה ושני המכרזים ימומשו במלואם צפויה ארד לספק מוצרים בהיקף של כ-18.1 מיליון דולר במשך שנתיים החל מהמחצית השניה של 2013 .

השותפות גבעות עולם תקיים הערב כנס משקיעים ברמת גן, בפעם הראשונה לאחר 3 שנים.