לרדת ליגה דווקא יכול להיות עסק משתלם

הפרמיירליג תגדיל את מענקי הירידה לקבוצות שיינשרו לצ'מפיונשיפ ביותר מ-25%, אל סך של 60 מיליון ליש"ט (שיתחלקו על-פני 4 שנים)

חדשות מצוינות לקבוצות התחתית של הפרמיירליג: גם אם הן ירדו ליגה, הנזק הכלכלי שלהן לא יהיה מאד משמעותי. התקשורת האנגלית מפרסמת כי הפרמיירליג, אחרי שורה של דיונים וספקולציות, החליטה באופן סופי להגדיל החל מהעונה הבאה (2013/14) את מענקי הירידה מהליגה העליונה ביותר מ-25%, בסכום שיסתכם בלמעלה מ-60 מיליון ליש"ט.

מענקי ירידה משמשים למעשה את הקבוצות שיורדות ליגה להסתגל כלכלית לחיים מחוץ לפרמיירליג. זכויות השידור של הליגה האנגלית מבטיחות לכל קבוצה סכומי מינימום גבוהים במיוחד: כך למשל בעונה הקודמת (2011/12), את הסכום הנמוך ביותר בליגה קיבלה קבוצת וויגאן (39.08 מיליון ליש"ט). לעומת זאת, בליגת המשנה באנגליה (הצ'מפיונשיפ) מענקי זכויות השידור מסתכמים בכמה מיליוני ליש"ט בלבד.

החל מהעונה הבאה ייכנסו לתוקף הסכמי הזכויות החדשים של הפרמיירליג, בבריטניה וברחבי העולם, שצפויים לגייס לליגה סכום שיא כולל של 5 מיליארד ליש"ט בשלוש שנים. בזכות כך, יוכלו בפרמיירליג להגדיל את "מענקי הירידה" לקבוצות שיינשרו לליגת המשנה. המענקים צפויים להתחלק על-פני תקופת זמן של ארבע שנים, כשבמידה והיורדת חוזרת לפרמיירליג (ולכסף הגדול שלה) במהלך עונות אלו - מענקי הירידה שלה יבוטלו.

תחת הסכמי מענקי הירידה הנוכחיים, קבוצות שיורדות מקבלות 48 מיליון ליש"ט במשך ארבע שנים. בהסכמים הקודמים, עמד הסכום על 32 מיליון ליש"ט (שחולקו על-פני שנתיים בלבד). תוכנית מענקי ירידה החלה בפרמיירליג ב-2006/07. רדינג, וויגאן ו-ק.פ.ר הן הקבוצות שנכון לעכשיו מדורגות מתחת לקו האדום באנגליה.