מכרז BOT להקמת 200 דירות לקשישים בבת-ים

מבנה הדיור המוגן צפוי להיבנות על קרקע המיועדת לצרכי ציבור, ברחוב קרן היסוד בעיר

עיריית בת ים תפרסם בקרוב מכרז להקמת דיור מוגן הכולל 200 יחידות דיור על קרקע בבעלותה, שיאכלס קשישים זכאי משרד לקליטה עלייה. המכרז יפורסם בשיטת BOT כאשר היזם שיזכה במכרז, יקים את המבנה בשיתוף המדינה, יתפעל אותו ולאחר 20 שנה ישיבו לעירייה. מבנה הדיור המוגן צפוי להיבנות על קרקע המיועדת לצרכי ציבור, ברחוב קרן היסוד בעיר.

במסגרת הזמנה להציע הצעות במסגרת "קול קורא" שפירסם המשרד לקליטת עלייה, להקמת מבנה המיועד לדיור מוגן, שישמש קשישים זכאי המשרד, הגישה עיריית בת ים הצעה להקים את המבנה בשטח 6000 מ"ר, על מחצית ממגרש בבעלותה ברחוב קרן היסוד בעיר.

על המגרש חלות זכויות בניה נוספות ל-6000 מ"ר נוספים ביעוד ציבורי, כאשר היזמים המתמודדים במכרז יתבקשו להציע גם הקמת מבנה ציבורי נוסף מלבד מבנה הדיור מוגן. המשרד לקליטת עלייה ישכור את 200 יחידות הדיור המוגן בחוזים ארוכי טווח עבור זכאים מכלל הארץ. הצעת העירייה התקבלה ובימים אלו החלו בעיריית בת ים לקדם את התכנית על כלל השטח.

היזם שיזכה במכרז, יקים את המבנה ויפעיל אותו במשך 20 שנה ובתום התקופה ישיבו לעירייה. בעלות הקמת המבנה ישתתפו היזם יחד עם המדינה במחצית מהסכום כל אחד, כאשר על פי ההסכם המסתמן, במשך 20 שנה תתחייב העירייה להפנות את כל זכאי המשרד לקליטת עלייה לאותו המבנה, מה שיבטיח איכלוס 200 חדרים במשך 20 שנה. לאחר תום התקופה יחזיר היזם את המבנה לעיריית בת ים, כאשר העירייה מצדה רשאית לעשות בו כל שימוש המיועד לצרכי ציבור.

"חברה נבחנת בערבות ההדדית שלה", התייחס לנושא מנכ"ל העירייה עו"ד ארז פודמסקי-שקד. "עיריית בת-ים שמחה לקחת חלק ביצירת שירותים חברתיים לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים. לאור זאת ראתה העירייה חובה להיענות להצעת המשרד לקליטת עליה להקמת מבנה לדיור מוגן".