כץ על הקיצוצים: "למה עיני שותק? הוא לא הצטרף לשב"כ"

שר התחבורה ישראל כץ מאשים את משרד האוצר כי הקיצוץ הגדול המתוכנן בתחבורה הוא חלק מדיל עם מזכ"ל ההסתדרות ■ "מי שמקצץ בתקציבי התחבורה הוא כמו רמטכ"ל שמקצץ ביחידות הלוחמות"

שר התחבורה ישראל כץ מאשים את משרד האוצר כי הקיצוץ הגדול המתוכנן בתחבורה הוא חלק מדיל עם מזכ"ל ההסתדרות עופר עיני. בסיור עיתונאים הנערך לאורך התוואי הנבנה של רכבת העמק אמר כץ: "למה עופר עיני שותק פתאום? הוא לא הצטרף לשב"כ ולא למנזר השתקנים. הוא יודע היטב שהתכניות אינן פוגעות בפרות הקדושות שרועות בדשא שלו. הרבה יותר קל לפגוע בתשתיות מאשר בנושאים הפופוליסטיים".

כץ טען כי הקיצוץ הכולל המתוכנן בתקציבי הפיתוח של משרד התחבורה עומד על 5.5 מיליארד שקלים שהם קרוב לשליש מהקיצוץ הכולל המתוכנן בסך 19 מיליארד שקל. "אני אומר לשר האוצר", אמר כץ, "מי שמקצץ בתקציבי התחבורה הוא כמו רמטכ"ל שמקצץ ביחידות הלוחמות".

במרכז תכנית הקיצוצים של האוצר עומדת הקפאת העבודות במיזמים להקמת רכבת העמק וקו הרכבת עכו-כרמיאל. בנוסף תוקפא הארכת כביש 3 דרומה לאשקלון והשלמת קטעי כבישים 79 ו-77 בגליל במסגרת הזרוע המזרחית של כביש חוצה ישראל.

כץ מגדיר את תכנית האוצר "מופקרת". לדבריו "פעמיים החליטו להקים רכבת וכבישים בפריפריה ופעמיים ביטלו. למה? כי זה הכי קל. בעיני פקידי האוצר זה לא כלכלי גם לגור בפריפריה. הפעם מכיוון שכבר הושקעו מיליארדים אי אפשר לבטל את זה. זה מה שמבקר המדינה יבדוק ואני אפנה אליו בנושא בימים הקרובים".

בתשובה לשאלה אמר כץ כי הוא מתכוון להפגש עם ראש הממשלה, וכי הוא שותף מלא ונתן גיבוי מלא ב-4 השנים האחרונות לפרויקט החריג הזה. כץ ציין כי רכבת העמק תשמש בעתיד נתיב לייצוא סחורות מטורקיה לעיראק.