עקב גביית התשלום: 15% ירידה ל"הארץ"; וואלה מביס את ynet בווידיאו

"גלובס" - האתר הכלכלי הנצפה ביותר מדי יום ■ אתר ynet הצטרף למדידת הצפייה בווידיאו באינטרנט אחרי וואלה - ומפגר אחרי וואלה בפער עצום: 42% לטובת וואלה בכמות הצופים ו-247% לוואלה בזמן הצפייה החודשי הממוצע לגולש

חודש מארס 2013 היה הראשון שבו עבר אתר "הארץ" למודל של קריאת כתבות בתשלום, ונתוני ועדת מדידת הגלישה באינטרנט אכן מראים כי הגולשים בינתיים מצביעים בעכבר. אתר "הארץ" רשם ירידה של 15% בכמות החודשית של הגולשים בפועל (Real Users) וירידה של 17% בממוצע הגולשים היומי.

נתונים אלה אמנם אינם מייצגים נטישה המונית של גולשים, אך זאת לאור העובדה כי אתר "הארץ" עצמו מאפשר קריאת כותרות וגובה תשלום רק עבור רוב החדשות והכתבות. עוד עולה מהנתונים כי נרשמה ירידה של 13% בממוצע הדפים הנצפים לגולש.

אתר "דה מרקר", גם הוא מקבוצת "הארץ", רשם את הירידה השנייה הגבוהה ביותר מבין 20 האתרים המובילים, עם ירידה של 7% בכמות החודשית ו-14.7% בממוצע הגולשים היומי, כמו גם ירידה של כ-14% בממוצע הדפים הנצפים לגולש.

ברמה החודשית, צומצם מאוד הפער בין דה מרקר ל"גלובס" עד כדי 2,400 גולשים בלבד (597 אלף ו-595 אלף, בהתאמה). כלכליסט" נמצא מאחוריהם עם כ-540 אלף גולשים.

בממוצע הגולשים היומי, נותר פער של כ-23 אלף גולשים בפועל לטובת "גלובס", שממשיך להוביל עם כ-98 אלף גולשים ביום. ל"כלכליסט" 78 אלף בממוצע ביום ולדה מרקר - 74 אלף. "כלכליסט" לא מוביל אף לא קטגוריה אחת, לא חודשית ולא יומית.

גמיוז
 גמיוז

עוד עולה מנתוני הוועדה כי אתר זאפ עלה למקום השמיני בכמות הגולשים החודשית במקום אתר fxp, וזאת על רקע הפרסום ב"גלובס" כי קבוצת זאפ שוקלת את המשך דרכה בוועדת המדרוג.

הוועדה פרסמה היום גם את נתוני הצפייה בווידיאו, כשלראשונה אתר ynet הצטרף למדידה. האתר הגיע למקום השני אחרי וואלה, עם פער של 42% בכמות הצופים ושל 247% בזמן הצפייה החודשי הממוצע לגולש.

התחרות על הווידיאו בין שני האתרים מתבטאת בעיקר בקטגוריית החדשות ושידורי האולפן, שם דווקא ידו של ynet על העליונה עם יותר צופים בקטעי וידיאו חדשותיים - ארוכים וקצרים (פערים של 10% ו-20%, בהתאמה).

עם זאת, בשידורי החדשות החיים מצליח וואלה להוביל עם פער של כ-260% במספר הגולשים.