מנכ"ל WhatsApp: "עקפנו את טוויטר במספר המשתמשים"

מנכ"ל מפעילת אפליקציית ההודעות המיידיות: "נשלחות אצלנו כ-12 מיליארד הודעות מדי יום בממוצע" ■ טוויטר דיווחה בדצמבר על מעל 200 מיליון משתמשים פעילים

לאחר שהכחישה מגעים למכירתה לגוגל תמורת מיליארד דולר, ולפני כן הכחישה שקיימה מו"מ למכירתה לפייסבוק, ב-WhatsApp מדווחים על המשך צמיחה: "עקפנו את טוויטר בכמות המשתמשים שלנו וכיום רק פייסבוק לפנינו", אמר מנכ"ל מפעילת אפליקציית ההודעות המיידיות.

מנכ"ל WhatsApp ז'אן קואום (Jan Koum) דיבר בכנס של הבלוג הטכנולוגי AllThingsD וסירב להתייחס למספרים של האפליקציה הפופולרית, אבל אם לטענתו הם עקפו את טוויטר, אז מדובר במעל ל-200 מיליון משתמשים פעילים - המספר עליו הצהירה טוויטר כבר בחודש דצמבר האחרון.

לדברי קואום, באפליקציה נשלחות כ-20 מיליארד הודעות מדי יום בממוצע. הוא חזר והזים את הדיווחים לפיהם האפליקציה עומדת למכירה ואמר כי בחברה רוצים לשמור על עצמאות ולא שוקלים מכירה או אקזיט כאסטרטגיה.

"היעד שלנו הוא לבנות חברה מבוססת ועצמאית - אנחנו רוצים לבנות ביזנס", לדבריו. "אני מציע לבולוגים השונים להיות יותר אחראיים בפרסום כתבות בעניינינו".

קואום אמר עוד כי ב-WhatsApp לא שוקלים נכון לעכשיו שת"פים פרסומיים באפליקציה כמנוע צמיחה, ומעדיפים ללכת במודל עסקי שהציגו בחודש שעבר - תשלום שנתי של דולר בחודש. לדבריו, מאז שבחברה גובים דולר בשנה, לא נרשמה ירידה בשימוש בקרב בעלי הסמארטפונים, וב-WhatsApp לא מעוניינים להפוך את האפליקציה לבמה לפרסומות או משהו דומה.

"אנחנו מתעסקים רק במשלוח הודעות במובייל - זה הדבר היחידי שאנחנו עושים, זה בלב שלנו, בדם שלנו וב-DNA", סיכם קואום.

WhatsApp נחשבת לאחת משירות ההודעות החינמי (יחסית) מהפופולריים בעולם הסלולר. אנחנו אומרים יחסית, כי במארס השנה WhatsApp דיווחה כי היא תחל לגבות תשלום של 99 סנט לשנה ממשתמשי האייפון, ומשתמשי האנדרואיד ימשיכו לשלם את התשלום השנתי בעבור השירות, שנה אחרי שהורידו בחינם את האפליקציה.

ל-WhatsApp יש מעל 100 מיליון משתמשים פעילים מדי יום ממאות מדינות בעולם, והיא מכסה כ-750 רשתות סלולר. האפליקציה זמינה למשתמשי אייפון, אנדרואיד, בלבקרי, נוקיה ו-ווינדוס פון.

נכון לסוף אוקטובר 2011, המועד האחרון בו ווטס-אפ פירסמה את המספרים שלה, נשלחו באפליקציה כמיליארד הודעות ביום - 41.7 מיליון הודעות בשעה, 694.4 אלף הודעות בדקה וכ-11.6 אלף הודעות בשנייה. ווטס-אפ ממוקמת באחד מהמקומות הראשונים מבין האפליקציות הפופולריות בתשלום באפ-סטור, וגם בחנות אפליקציות האנדרואיד (גוגל פלי).