זרוע האופנה של אלביט הדמיה הפסידה 10 מיליון שקל ב-2012

רשת GAP, שנמכרה לפני כשנה לקבוצת זארה, גררה אשתקד את זרוע האופנה להפסדים ■ מכירות רשת MANGO התאוששו והסתכמו בכ-127 מיליון שקל, אך לדברי בכיר בענף: "MANGO בישראל מ-1997, והיא מעולם לא הרוויחה כסף"

מכירות רשת האופנה MANGO מתאוששות, אך זרוע האופנה של חברת אלביט הדמיה עדיין מסבה לה הפסדים, שהסתכמו בשנת 1012 ב-10 מיליון שקל.

על-פי הערכות, עיקר ההפסדים נובעים מרשת המותג האמריקאי GAP, שבאפריל 2012 נמכרה לקבוצת זארה ישראל (גוטקס מותגים) תמורת כ-26 מיליון שקל.

עם מכירת GAP, מצפים באלביט הדמיה כי פעילות האופנה תעבור לרווחיות כבר בשנה הנוכחית. אם אכן תתממש התחזית, תהיה זו הפעם הראשונה שבה פעילות האופנה של אלביט תניב לה רווחים.

רשת MANGO מונה כיום 27 סניפים, ששניים מהם - בקניון רחובות ובקניון שרונים - נפתחו לפני כחודש. לרשת תוכניות לפתיחת 6 סניפים נוספים.

בשנת 2012 רשמו מכירות זרוע האופנה של אלביט הדמיה ירידה של 21% והסתכמו ב-146 מיליון שקל, לעומת מכירות של 185 מיליון שקל בשנת 2011. הירידה במכירות מיוחסת למכירת פעילות GAP, בזמן שמכירות רשת MANGO דווקא עלו. בנטרול מכירות GAP, מכירות רשת MANGO הסתכמו בכ-127 מיליון שקל.

תוקף הזיכיון לרשת MANGO יפוג בעוד שנתיים, במאי 2015, בתום 10 שנים, אך לדברי מנכ"ל רשת MANGO, ירון כרמון, "פקיעת הזיכיון הצפויה חסרת כל משמעות".

רשת MANGO נמצאת זה מכבר על המדף, אך הניסיונות למכירתה נעצרו בשל העובדה שהחברה-האם נמצאת במשא-ומתן להסדר עם בעלי אג"ח.

כרמון אומר היום (ד') ל"גלובס": "אנחנו מאוד מרוצים מהתוצאות לשנת 2012 וצופים המשך פעילות מוצלחת בשנת 2013. בעלי המניות מרוצים מהפעילות שלנו, וגם חברת MANGO הספרדית מרוצה מהפעילות".

- זה אומר שהמותג MANGO לבדו עבר לרווחיות?

"רשת MANGO היא חברה פרטית שלא מגיבה לתוצאותיה הכספיות".

ככל הידוע, השיפור בביצועים של MANGO מגיע גם בשל השיפור בתנאים המסחריים של הרשת מול הספרדים, אך בכירים בענף סבורים כי אין די בשיפור. לדברי בכיר בענף, "ב-MANGO הספרדית לא בנויים לכך שהזכיין ירוויח כסף, אלא ש-MANGO תרוויח כסף. המרווחים קצת השתפרו, והרשת התאזנה, אבל אף אחד לא קונה רשת במטרה לא להפסיד אלא במטרה להרוויח. MANGO בישראל מ-1997, והיא מעולם לא הרוויחה כסף".

אלביט הדמיה
 אלביט הדמיה