פירמת עורכי הדין השנייה בגודלה בסין פותחת שלוחה בישראל

פירמת הענק Yingke, המונה 2,000 עו"ד ב-36 משרדים ברחבי העולם, פתחה שלוחה בארץ באמצעות רכישת פעילות משרד הבוטיק איל חיאט-זולטי-נייגר ■ עו"ד חיאט: "נוכל להעניק ללקוחות ישראליים טיפול מקיף בארץ ובחו"ל, בדגש על סין"

לראשונה בישראל: פירמת עורכי דין סינית בעלת פעילות בינלאומית משיקה פעילות רשמית בארץ ופותחת שלוחה בישראל. בשבוע שעבר השיקה פירמת הענק הסינית Yingke (יינגקו), השנייה בגודלה בסין, את פעילותה בארץ. הפירמה התמזגה עם המשרד הישראלי איל חיאט, זולטי, נייגר ושות' ולמעשה רכשה את פעילותו, ובאמצעות הרכישה פתחה שלוחה בארץ.

פירמת Yingke מונה למעלה מ-2,000 עורכי דין ב-36 משרדים הפרושים על פני 4 יבשות. שלוחת המשרד הממוזג בארץ תיקרא מעתה: Yingke Israel - Eyal Khayat, Zolty, Neiger & Co.

הסיפור שעומד מאחורי המיזוג המעניין והתקדימי מזכיר את "אפקט הפרפר", שמשמעותו כי שינוי קטן בטווח הקצר גורם לשרשרת תגובות שמביאה לבסוף למהלך גדול. תחילתו בשנת 2001, אז בשני קצוות נפרדים ורחוקים של העולם, הוקמו להם שני משרדי עורכי דין. האחד בבייג'ין שבסין; והשני - בהרצליה. שניהם מתמחים במגוון תחומים מהמשפט האזרחי, המינהלי והמסחרי.

בהתאם לפרופורציה שבין סין וישראל גדל המשרד הסיני בקצב מסחרר, והוא מונה כיום, כאמור, יותר מ-2,000 עורכי דין. המשרד הישראלי צמח גם הוא, אם כי בקצב "מאופק" מעט יותר, ועובדים בו 7 עורכי דין (0.35% מהכמות בפירמה הסינית).

12 שנים מאוחר יותר נפגשו דרכיהם של השותפים בשני המשרדים, ובימים אלה, לאחר למעלה משנה של פגישות ודיונים, התחיל שיתוף-הפעולה באופן רשמי.

לכבוד הקמת הנציגות בארץ נערך בשבוע שעבר אירוע השקה, שבו נכחו שני שותפים בכירים מהפירמה הסינית, מיי שיאנגרונג, המשמש כשותף מנהל בפירמה, ולינדה יאנג, שותפה האמונה על פיתוח עסקי בינלאומי.

טיפול מקיף ללקוחות

"החבירה שלנו אל Yingke נתפסת בעינינו וגם בעיני השותפים הסינים כצעד משלים ומשמעותי לפעילות הבינלאומית של המשרדים", מסביר השותף איל חיאט (52), שמתמחה בליווי חברות בתחום המשפט המסחרי וההיי-טק. "הסינים בחנו חלופות שונות בארץ, ובסופו של דבר הבחירה בנו התקבלה בשל היתרונות היחסיים, שבלטו מעל המועמדים האחרים למיזוג. הסינים נתנו חשיבות לבולטות שלנו בתחומי ההיי-טק, ההון סיכון וכן במגזר הממשלתי, לגווניו וסוגיו השונים".

לדברי חיאט, גם הכימיה האישית שנוצרה לאורך המפגשים עם השותפים המנהלים בסין שיחקה תפקיד חשוב. "שני הצדדים הבינו שמדובר ב-Win-Win Situation. מעתה אנו יכולים לטפל בפעילות סינית עסקית 'נכנסת' ולהעניק ללקוחות ישראליים, קיימים ועתידיים, טיפול מקיף, הן בארץ והן בחו"ל, בדגש על סין.

"יש כאן כר נרחב לשיתוף-פעולה משמעותי בתחומי הטכנולוגיה, אך גם בתחומים רבים אחרים. היכולת להפנות לקוח ישראלי, למשל חברה קבלנית או תעשייתית, למשרד זר שאתה מהווה חלק ממנו ויכול לקיים עם עורכי הדין שבו קשר בלתי אמצעי היא נכס משמעותי, הן לנו והן ללקוחותינו".

לדברי עו"ד לינדה יאנג, "שמה של ישראל יצא למרחוק כ'מדינת סטארט-אפ', ואנו רואים במהלך צעד נוסף בקידום היחסים העסקיים שבין ישראל לסין, ובנו, ככתובת לגופים מדינתיים עסקיים המעוניינים להתקשר עם מקביליהם בעולם.

"במישור המשפטי והעסקי, המיזוג צפוי לסייע להידוק הקשרים העסקיים בין לקוחות ישראלים לחברות ועסקים בסין, וכן להעמיד לרשות לקוחות ישראלים המבקשים לקבל שירותים משפטיים בסין, גישה בלתי אמצעית למשרד מוביל בסין".

יאנג מוסיפה כי כבר בפגישות הראשונות עם אנשי משרד חיאט היה ברור לה ולשותפיה שהם הגיעו למקום הנכון ולאנשים הנכונים. "במישור המקצועי והבינאישי הם מאוד הרשימו אותנו, מה שגרם לנו להבין שאלו השותפים אותם חיפשנו. מה שחשוב בעינינו זה שהשותפים בישראל מבינים את הישראלים, אנחנו מכירים את הסינים, וביחד יש בינינו כימיה מצוינת שממנה ייהנו לקוחותינו".

עו"ד אמיר זולטי (50), שותף בפירמה המתמחה בטכנולוגיה ובדיני חברות, מציין כי החיבור עם פירמה בינלאומית ישמש עבורם "מכפיל כוח" בגישה לשווקים חדשים: "אפשר לומר שבין-לילה נחשפנו ליותר מ-10 שווקים חדשים בכל רחבי העולם ורכשנו קולגות חדשים שנרגשים מהאפשרות לשיתוף-פעולה עם משרד ישראלי. ידיעה קטנה שפירסם המשרד הסיני על פתיחת השלוחה הישראלית זכתה ביום אחד ב-50 אלף כניסות. זה סדר הגודל של הפוטנציאל.

"ל-Yingke יש רשת ענפה של קשרים בעולם העסקים הסיני, והם מקיימים עבודה שוטפת עם גורמים רגולטורים בממשל. לדבר זה יש ערך עצום ללקוח ישראל. במקביל, זה עובד גם בכיוון השני. מעתה, לחברת תשתיות סינית שתהיה מעוניינת לגשת למכרז בישראל תהיה כתובת ראויה ומנוסה בישראל".

השקעות של חצי טריליון דולר

לפי נתונים שנמסרו מהפירמה הסינית עולה כי על-פי תוכנית החומש של סין, בשנים הקרובות ישקיעו גורמים סיניים למעלה מחצי טריליון דולר בעולם המערבי.

לדברי עו"ד יאנג, "ישראל היא בהחלט יעד אטרקטיבי להשקעות אלה, במיוחד בתחומי ההיי-טק, הביוטכנולוגיה והאגרי-טק, שישראל מצטיינת בהם".

בחודשים הקרובים מתכננים הצדדים להמשיך ולחזק את הקשרים האישיים עם עמיתיהם הסינים, כמו גם עם אלה שבאירופה, ולדברי עו"ד נייגר, גם האפשרות שעורכי דין סינים יישבו בישראל באה בחשבון. "באירופה כבר הוצבו עורכי דין סינים בכמה ממשרדי הפירמה, ולא מן הנמנע שזה יקרה גם כאן. בכל מקרה, במקרה שלקוח ישראלי יזדקק לשירות בסין, יינתן השירות, באמצעותנו, על-ידי עורכי דין סינים, מומחים בתחומם ובאזור הרלוונטי, בסין".

"בסופו של דבר", מסכמת עו"ד יאנג, "בעולם הדינמי והגלובלי שבו אנו חיים, זה לא רק צעד נכון אלא צעד מתבקש, ואנחנו רק שואלים את עצמנו איך לא עשינו את זה קודם".

המשרד הישראלי: משרד בוטיק בתחום ההיי-טק וההון סיכון

משרד איל חיאט, זולטי, נייגר ושות' הוא משרד בוטיק בתחום ההיי-טק וההון סיכון. עורכי הדין חיאט, נייגר וזולטי זכו באחרונה לציון לשבח בדירוג היוקרתי Legal 500. עו"ד חיאט צוין כ"מי שיצר מוניטין מרשים בתחום ההיי-טק וההון סיכון" ו"כפרואקטיבי ויצירתי ביותר"; נייגר צוין כעורך דין "מומלץ ביותר" בתחומי המשפט המסחרי ודיני התקשורת; וזולטי מדורג ברציפות משנת 2011 כעורך דין מוביל בתחומי ההיי-טק והון סיכון "שמגלה מסירות יוצאת דופן".

בשנים האחרונות פועל המשרד במגוון נושאים בתחום המשפט העסקי והמינהלי. המשרד עסק רבות בהשקעות הון סיכון ובליווי חברות היי-טק, משרדים וגופים ממשלתיים, כגון משרד התחבורה והתשתיות הלאומיות בתחום הטכנולוגיה לתחבורה הציבורית, ליווי רשות שדות התעופה ונמל אשדוד במגוון נושאים, לרבות הרפורמה בנמלים, מכרזים והפרטה וליווי הקמת הרכבת הקלה בתל-אביב.

כמו כן ייצג המשרד חברות הזנק וחברות בוגרות רבות, כגון מיטרוניקס, אנ-טריג ו-Perfecto Mobile, בעסקאות רכישה וסבבי גיוס הון, ואף היה המשרד הראשון והיחיד שהנפיק חברה ישראלית, "שרין טכנולוגיות", בבורסה של סינגפור.

המשרד הסיני: 20 סניפים תוך 8 שנים

פירמת הענק הסינית Yingke הוקמה בבייג'ין ב-2001. שמה מבוסס על מילה סינית עתיקה ממקורותיו של החכם הסיני קונפוציוס, שמבטאת את הצורך ב"השתלבות והתעלות מעל הבלתי עביר".

במשך 8 שנים הרחיבה הפירמה את פעילותה ברחבי סין ופתחה 20 סניפים במרכזי העסקים כגון שנחאי, גואנזו, טיאנג'ין, שנזן, שנגדו, נאנג'ינג ועוד. ב-2009 החלה הפירמה לצמוח גלובלית ולחבור למשרדים ברחבי העולם, באמצעות אסטרטגיה של חבירה למשרד בוטיק מקומי חזק.

כיום, ניתן למצוא את משרדי הפירמה בבירות עסקים, כמו ניו-יורק, לונדון, סאו-פאולו, מקסיקו סיטי, ורשה, איסטנבול, בודפסט, מילאנו, ורונה, בריסל, סיאול וטאיוון.

בשנים האחרונות, טיפסה Yingke לפסגת הפירמות הסיניות הבינלאומיות עם יותר מ-2,000 עורכי דין ברחבי העולם. בהתאם לגודלה, תחומי התמחותה מגוונים ונוגעים בכלל תחומי המשפט האזרחי והעסקי.

בין מנועי הצמיחה המשמעותיים של הפירמה נמצאים פרויקטים גדולים, מכרזים ממשלתיים, עסקאות הון סיכון וליווי חברות היי-טק במגוון דיני המשפט המסחרי.

בין לקוחות הפירמה: יצרנית הרכבות החשמליות הגדולה בעולם CSR; תעשיות החלל הסיניות (CASC); קבוצת XCMG אחת היצרניות הגדולות בעולם לציוד מכני הנדסי; והתעשייה האווירית של סין (COMAC) השוקדת על ייצור מטוסי נוסעים שיצמצמו את התלות הסינית בבוינג ואיירבאס. כמו כן, בשנים האחרונות משמשת הפירמה כיועצת לגוף הממשלתי האמון על הגנה על קניין רוחני.