הדולר היציג נותר יציב: "משהו רע בהחלט עומד לקרות"

שער הדולר נקבע על 3.623 שקלים; האירו נחלש בכ-0.5% ל-4.733 שקלים ■ ATRADE: "הפחד בשווקים משרת את האינטרס של בנק ישראל"

השקל נסחר היום (ה') בשוק המט"ח המקומי בכיוונים מנוגדים מול שני המטבעות הזרים המובילים. הדולר היציג נותר ללא שינוי ברמה של 3.623 שקלים, והאירו נחלש בכ-0.5% לשער של 4.733 שקלים.

אתמול, נזכיר, הדולר היציג נחלש מול השקל בכ-0.1% לרמה של כ-3.624 שקלים, והאירו היציג התחזק בשיעור של כ-0.4% לרמה של כ-4.759 שקלים.

בשוק המט"ח העולמי הדולר נחלש מול המטבעות המרכזיים: האירו והליש"ט מתחזקים מולו ב-0.1% ל-1.3047 ו-1.5255 דולר בהתאמה, ומול הין היפני הדולר נחלש ב-0.15% ל-97.98 ין לדולר.

במחלקת המחקר של ATRADE מציינים הבוקר כי הבריחה של המשקיעים בעולם לכיוון הין והדולר בתקופה האחרונה מהווה אות הזהרה ראשון שמשהו רע בהחלט עומד לקרות. לדבריהם, הדולר ממשיך ליהנות מהסנטימנט השלילי בשווקים וממעורבותו של בנק ישראל במערכה: "הפחד בשווקים משרת את האינטרס של בנק ישראל היות והמשקיעים בעולם מעדיפים לרכוש את הדולר בעתות של ירידות וחוסר ודאות בשווקים".

היום ייפגשו שרי האוצר ונגידי הבנקים המרכזיים של מדינות פורום ה-G-20 בוושינגטון ליומיים, לקראת דיונים נרחבים באשר לכלכלה העולמית בקרן המטבע הבינלאומית והבנק העולמי. ב-ATRADE מציינים כי הנושא המרכזי שיעמוד על הפרק יהיה תוכניות התמריצים האגרסיביות המיושמות כמעט בכל אחת מהמדינות, בעיקר ביפן אשר פועלת בצורה אגרסיבית ביותר במטרה לעודד את הכלכלה ולמוטט את הין היפני.

אמש פורסם בארה"ב ספר הבז' הבוחן את הפעילות הכלכלית ב-12 מחוזות ה'פד' בתקופה שבין שלהי פברואר לתחילת אפריל. לפי הדוח, מרבית המחוזות דיווחו כי חל שיפור בשוק הדיור והנדל"ן המסחרי כאשר במקביל מחירי הבתים המשיכו לעלות והביקוש למשכנתאות נותר יציב. לפי הודעת ה'פד', גם הוצאות הצרכנים גדלו מעט, חרף העובדה שמספר מחוזות דיווחו על ירידה בצריכה הפרטית, בעקבות העלייה במחירי הדלק ובמסים ומזג האוויר החורפי.