הערכות: שמן תתגבר על התקלה בימים הקרובים

אתמול דיווחה חברת שמן נפט וגז על עצירת הקידוח ב"ים 3" בשל לחצים גבוהים של גז, מעבר להערכות המקוריות

שמן נפט וגז עתידה להתגבר על התקלה בקידוח "שמן 3" כבר בימים הקרובים. כך מעריכים היום (ה') גורמים המעורים בעניין. נזכיר כי אתמול דיווחה החברה לבורסה על עצירת הקידוח בשל לחצים גבוהים של גז, מעבר להערכות המקוריות.

חוסר הוודאות באשר לעתיד הקידוח, שתקציבו 116 מיליון דולר, הפיל אתמול את מניית החברה (המחזיקה כ-84% מהזכויות בקידוח) בשיעור של 21.3% לשווי של 410 מיליון שקל. בעלי המניות הבולטים בשמן הם חברת מנופים, בעליה אברהם נניקשווילי ושותפו לשעבר במנופים ג'קי בן זקן. שותפות זרח, המחזיקה ב-7.5% מהזכויות ברישיון, צנחה ב-11.9%.

החברה דיווחה כי "במהלך הקדיחה של שכבות הגז העליונות ב'ים 3' נצפו לחצים גבוהים של גז, מעבר להערכות המקוריות. אלה חייבו את עצירת פעולות הקידוח בעומק הנוכחי שאליו הגיעו (3,551 מטר) לצורך בדיקת תוכניות חלופיות לתוכנית הקידוח המקורית, והתאמת תוכנית הקידוח לממצאים באתר בעקבות לחצי הגז הגבוהים. זאת, במטרה להמשיך בביצוע הקידוח ולאפשר הגעה למטרה העיקרית - שכבת הנפט - אשר על פי הערכות נמצאת בעומק של 5,200-5,800 מטר. כאמור, שינוי בתוכנית הקידוח יביא להגדלת תקציב ומשך הקידוח, אשר אינם ניתנים להערכה במועד דוח זה".

משמן נמסר בתגובה כי "כשיהיה מידע חדש נמסור אותו באופן מוסמך כמתחייב".