איכות השלטון לוינשטיין: התערב בהסדר החוב של נוחי דנקנר

לטענת התנועה, על היועמ"ש לעשות שימוש בכל סמכויותיו, כדי "לדאוג לציבור החוסכים ולמנוע מצב שבו בעל השליטה נוחי דנקנר ישמור על המניות שבידו"

על היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, להתייצב בהליך המשפטי שיתנהל בעניין הסדר החוב של חברת אי.די.בי אחזקות, כדי לדאוג לאינטרס הציבורי ולא לאפשר לבעלי השליטה לקבל הפטר מתביעות - כך טוענת התנועה לאיכות השלטון, במכתב ששיגרה הבוקר (א') לוינשטיין.

לטענת התנועה, על היועץ המשפטי לממשלה לעשות שימוש בכל סמכויותיו על-פי חוק, כדי "לדאוג לציבור החוסכים ולמנוע מצב שבו בעל השליטה נוחי דנקנר ישמור על המניות שבידו".

עוד קוראת התנועה לאיכות השלטון לוינשטיין לפעול לגיבוש הסדר חוב טוב יותר, "שיתבסס על ההנחה הראויה ולפיה חובות צריך לשלם, ולא על ההנחה הפסולה ולפיה חובות אפשר לשלם, הסדר שיבטיח כי מי שמפר את התחייבויותיו - ישלם מחיר, ולא הסדר שיבטיח למי שמפר את התחייבויותיו פרסים ומתנות".

וינשטיין נדרש בנוסף לפעול מול בעלי הסמכויות הנוספים: יו"ר הרשות לניירות ערך, כונס הנכסים הרשמי והממונה על שוק ההון, ולוודא כי שומרי הסף ימצו את סמכויותיהם ויפעלו כנגד הסדר חוב המקפח את הציבור הרחב.

"ההסדר הנוכחי עתיד להיות אבן-דרך בהתפתחותו של שוק ההון הישראלי וקיימת חשיבות תקדימית להסדר", נכתב במכתבה של התנועה, "היות והסכומים המוטלים על כפות המאזניים גדולים במיוחד".