רובוט שואב אבק של סמסונג - שקט, יקר ומוצלח

המחיר הגבוה שהחליטה סמסונג לגבות עבור דגם NaviBot S המוכר גם בשם SR8950, אינו מוצדק, במיוחד לעומת האלטרנטיבות הטובות והזולות בהרבה הקיימות בשוק

קטגוריית רובוטי שואבי האבק ממשיכה לצמוח בישראל, כאשר ממש לאחרונה נכנסה לארץ שחקנית חדשה חברת סמסונג הדרום קוריאנית. למרות שלסמסונג יש מוצרים בתחום הזה כבר שנים ארוכות, הנציגות המקומית של החברה העדיפה לחכות עם ייבוא הרובוטים שלה לארץ. דגם NaviBot S המוכר גם בשם SR8950, הוא הדגם הראשון של החברה.

שאיבה: לשואב שתי מברשות צדדיות, לשאיבה טובה יותר של אבק מפינות. מצד שני, לא ניתן להשתמש עם המברשות על שטיחי שאגי, משום שהמברשות עלולות להיתפס בשטיח (לא מצאנו דרך מהירה להסיר את המברשות). מיכל איסוף האבק גדול מאוד.

מצלמה בחלק העליון מזהה את מיקומו של הרובוט בחדר. החלק הקדמי מצופה בגומי להגנה מפני פגיעה בחפצים ויש גם חיישנים שמונעים ממנו להתנגש בחפצים. בדומה לדגמים של איי רובוט, ניטו ואקו ואקס. ולמרות שבחברה מבטיחים עיצוב דק, הרובוט התקשה להיכנס אל מתחת לספות.

ממשק: ברובוטים שואבי אבק יש חשיבות רבה לקלות השימוש. אף אחד לא רוצה להתחיל להתעסק בהגדרות, כשהוא בסך הכול מעוניין לנקות את חדר השינה. הרובוט של סמסונג מצליח בקטגוריה הזו. יש לו מסך דיגיטלי עם חיווי על מצב הסוללה, על עוצמת שאיבה (2 רמות) ועל התוכנית בה הוא נמצא. למרות שיש מספר תוכניות, לא חייבים להתעסק איתן. מספיקה לחיצה על כפתור אחד והרובוט מתחיל לנקות. בשלט הרחוק יש כפתורים נוספים, כמו ניקוי מקום מסוים.

רעש: יצרניות רובוטים רבות טוענות שהמוצר שלהן שואב כמעט ללא רעש. בחלק מהמקרים זה נכון, אולם אז גם הרובוט לא מציע עוצמת שאיבה ראויה. ה-NaviBot S מצליח בשני העולמות האלו, הוא גם לא עושה רבה רעש (יחסית לדגמים מתחרים) והוא גם שואב בעוצמה טובה.

עיצוב: הרובוטים הפכו למוצר שהרבה אנשים ממקמים על הרצפה בסלון. כמוצר שהפך ממוצר ניקיון למכשיר שהאורחים המגיעים לבית מציצים בו, העיצוב מקבל חשיבות. בסמסונג השקיעו בעיצוב. המכשיר מגיע בצבע שחור וכחול עם פסים כסופים, ומסך דיגיטלי.

בשורה התחתונה: המחיר הגבוה שהחליטה סמסונג לגבות אינו מוצדק, במיוחד לעומת האלטרנטיבות הטובות והזולות בהרבה הקיימות בשוק.

מחיר: 4,000 שקל.

ציון: 8.