הדולר היציג נותר יציב, האירו נחלש; "הסחף השלילי נעצר"

האירו נחלש בכ-0.2% לרמה של 4.733 שקלים ■ בזירה העולמית, נסחר הדולר סביב 1.303 דולרים לאירו

המסחר בזירת המט"ח מתנהל היום (ב') ביציבות יחסית, בעוד הדולר היציג נותר ללא שינוי ברמה של 3.629 שקלים, ואילו נחילש קלות בכ-0.2% לרמה של 4.733 שקלים. בזירה העולמית, נסחר הדולר סביב 1.303 דולרים לאירו.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים כי "בסופו של דבר, היציבות הזו משרתת את האג'נדה של בנק ישראל, שלפי שעה הצליח לבלום את הסחף השלילי של הדולר. אנחנו נצטרך להמתין ולראות כיצד יתנהג הצמד ברמות המפתח הללו - 3.60 ו-3.65 שקלים. התנועה של הצמד עשויה להיות תלויה בסנטימנט העולמי בשוק המניות. אם נראה השבוע נסיגה בשווקים, הביקוש לדולר יגבר והדבר יתבטא גם למול השקל".

בזירה העולמית, מתקרב הניקיי ביפן לשיא שלא נראה מאז יולי 2008, וזאת על רקע היחלשות הין ל-99.78 ין לדולר - שפל של כמעט 4 שנים בצמד המדובר, התומך בעליות מניות היצואניות ביפן. זאת, בעוד נגיד הבנק המרכזי ביפן הרוהיקו קורדה שב מפגישת נציגי ה-G-20 נחוש עוד יותר להילחם בדפלציה במדינה, בעוד הוא מגביר את הספקולציות סביב הרחבות כמותיות נוספות במשק.

ב-ATRADE מציינים כי "צמד הדולר שקל הצליח לשמור על רמות מחיר מעל 3.6, אך תמיכה זו שברירית מאוד היות והספקולנטים עדיין לא הרימו ידיים ובהחלט יתכן כי ינסו לבחון שוב את נחישותו של בנק ישראל. שבירה של 3.58 תוביל לצלילה אל עבר 3.55. מהלך עליות הבא עשוי להיבלם באזור 3.67. פריצה של רמה זו תוביל להמשך העליות אל עבר 3.71".

[לאתר המט"ח][לטבלת שערי חליפין]