נעילה מעורבת אירופה; "תחילתו של ראלי מתמשך בשווקים"

באיטליה נבחר ג'יאורג'יו נפוליטאנו לכהונה שנייה כנשיא ■ מניות היצואניות היפניות מובילות העליות על רקע המשך היחלשותו של הין לשפל של 4 שנים מול הדולר

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') בעליות שערים, מלבד בורסת לונדון שירדה, לאחר שבשבוע החולף חתמו המדדים ביבשת את השבוע הגרוע ביותר מאז תחילת 2013. במוקד החדשות, באיטליה בוחרים האזרחים נשיא חדש, ואילו המשקיעים מגיבים גם לחדשות מפגישת פורום ה-G-20 סוף השבוע, שם נמנעו המנהיגים מלהתנגד להרחבה המוניטארית ביפן.

מדד ה-Stoxx Europe 600 עלה היום ב-0.3%, לאחר שירד בכ-2.5% בסיכום השבוע החולף, על רקע נתונים חלשים באשר לכלכלת ארה"ב וסין.

בסוף השבוע התכנסו, כאמור, מנהיגי מדינות פורום ה-G-20 כדי לדון בהתפתחויות הכלכליות הגלובליות. בתום הפגישה מנהיגי המדינות החליטו להפחית את הדרישות שלהן לצעדי צנע מחמירים בגוש האירו וחזרו על הדרישה שלהן לבסס איחוד בנקאי ביבשת, וכן העלו על נס את ההרחבה הכמותית שמנהיגה יפן (ועל כך בהמשך). נציגי הפורום התחייבו גם לא לנקוט בצעדים שנועדו להפחית את ערך המטבע שלהן כדי להשיג יתרונות סחר.

"הבורסות בארה"ב ננעלו בחיוב ביום שישי, לאור הציפיות כי דוחות החברות יעלו על התחזיות בשוק", אמר ג'ונתן סודריה, סוחר ב-Capital Spreads. "האופטימיות ביפן נובעת ככל הנראה מהסימנים כי מנהיגי ה-G-20 לא מתנגדים להרחבה הכמותית במדינה".

באיטליה, יורדות תשואות האג"ח הממשלתיות על רקע בחירתו של ג'יאורג'יו נפוליטאנו לכהונה שנייה כנשיא, אשר נהנה גם מתמיכתם של סילביו ברלוסקוני ומריו מונטי. בתוך כך, תשואות האג"ח הממשלתיות לשנתיים יורדות לשפל שלא נראה מאז 1993, ונסחרות סביב 1.267% בממוצע.

עליות באסיה

בורסות אסיה עלו היום מזה היום השני ברציפות, בהובלת מניות היצואניות היפניות על רקע המשך היחלשותו של הין לשפל של 4 שנים מול הדולר.

מדד ה-MSCI אסיה פסיפיק, המהווה בנצ'מארק לשווקים במזרח. המדד עלה בכ-0.6% לאחר שעלה בכ-5.4% בסיכום השבוע החולף, וזאת על רקע נתוני מאקרו המעידים על המשך השיפור בכלכלת ארה"ב ותוכניות ההרחבה הכמותית שמנהיגים הממשלה והבנק המרכזי ביפן.

"אני רק בתחילתו של ראלי מתמשך במניות השוק האסייתי", סבור קנת' טאובס, מנהל השקעות ב-Pioneer Investments. "הדרך סלולה ליפן בנושא הזה, לאחר שתוכניות ההרחבה הכמותית שלה אושרו בפורום ה-G-20. אני יחד אופטימי לגבי שוק המניות, חלקן נראות כיום מאד אטרקטיביות".

הרחבה נוספת ביפן?

ביפן, מדד הניקיי עולה בכמעט 2% ומתקרב לשיא שלא נראה מאז יולי 2008, וזאת על רקע היחלשות הין ל-99.78 ין לדולר - שפל של כמעט 4 שנים בצמד המדובר, התומך בעליות מניות היצואניות ביפן. זאת, בעוד נגיד הבנק המרכזי ביפן הרוהיקו קורדה שב מפגישת נציגי ה-G-20 נחוש עוד יותר להילחם בדפלציה במדינה, בעוד הוא מגביר את הספקולציות סביב הרחבות כמותיות נוספות במשק.

ניסן מוטורוס מטפסת כמעט ב-4% על רקע היחלשות הין.

מניית China Unicom , ספקית הרשת האינטרנטית האלחוטית השנייה בגודלה בסין, עולה על רקע הודעתה כי הגדילה את היקף המשתמשים בשירותיה בדור 3.

PICC Property and Casualty Co, חברת הביטוח הגדולה בסין, יורדת לאחר שרעידת אדמה פקדה את סיצ'ואן, אחד המחוזות המרכזיים במדינה אשר בדרום מערב סין. בינתיים כ-188 אנשים נהרגו כתוצאה מהאסון ויותר מ-11,500 נפצעו.

[לטבלת ישראליות בעולם][לבורסות בעולם]