ג'וב לוהט: 7,000 מתמודדים על 30 משרות סבל בנמל אשדוד

הסיבה: 13 אלף שקל בחודש ברוטו כשכר התחלתי, עם אופציה להעלאה תוך זמן קצר, וכמובן - השתייכות והגנה מאחד הוועדים החזקים ביותר במדינת ישראל

כ-7,000 איש הגישו מועמדות ל-30 משרות של סוור בנמל אשדוד - כך מדווח הבוקר (ב') העיתון "ידיעות אחרונות". המכרז לתפקיד הנחשק נפתח לפני כשבועיים, ולאחרונה הנהלת הנמל נאלצה לסגור אותו לאור הצפה בפניות.

תפקיד הסוור הוא תפקיד מאתגר וקשה פיזית. הסוורים עוסקים בעבודת סבלות בנמלים - בטעינה ופריקה של סחורות מספינות, אבל נראה שזה לא מרתיע אלפים להתמודד על התפקיד. הסיבה, 13 אלף שקל בחודש ברוטו כשכר התחלתי, עם אופציה להעלאה תוך זמן קצר, וכמובן - השתייכות והגנה מאחד הוועדים החזקים ביותר במדינת ישראל.

יו"ר הוועד התפעולי של נמל אשדוד אלון חסן, אמר ל"ידיעות אחרונות" כי הוועד עוסק וימשיך לעסוק בהגנה על העובדים של הנמל ולדאוג לתנאים הטובים ביותר שאפשר לקבל. "כאן בנמל עובדים קשה ומתוגמלים בהתאם. אנחנו נאבקים למען זכויות העובדים שלנו - שיקבלו שכר גבוה ככל האפשר במסגרת החוק וכמה שמגיע להם בתמורה לעבודתם. מה רע בזה?", לדבריו.

נמל אשדוד הוא הנמל הגדול ביותר בישראל ו"שער" לעלויות שכר די נאות למגוון די רחב של בעלי תפקידים. לפי דו"ח הממונה על השכר במשרד האוצר, עלות השכר החודשית הממוצעת לבעלי תפקיד בכיר בנמל עמדה בשנת 2011 על 51,210 שקל, ואילו עלות השכר של כל עובדי הנמל, 1,294 איש במספר, עמדה על 32,407 שקל. עלות העסקתו של נתב בנמל - עמדה על כ-97 אלף שקל בחודש - גבוהה מזו של המנכ"ל שוקי סגיס שעלות שכרו הסתכמה ב-65,499 שקל בחודש. צפו בטבלת השכר המלאה.

ועד נמל אשדוד נחשב לוועד לוחמני וקשוח שעומד מאחורי לא מעט שביתות וסכסוכי עבודה מתמשכים עם ההנהלה, במסגרתן סגרו את פעילות הנמל לא מעט פעמים.

חברת נמל אשדוד רשמה בשנת 2012 רווח נקי של 192 מיליון שקל, זאת לעומת רווח של 19 מיליון שקל בלבד בשנה שעברה. הזינוק ברווחיות נובע מהוצאות חד-פעמיות גדולות שנרשמו ב-2011, ובראשן בונוס בהיקף של 62 מיליון שקל שחולק לעובדים על הרווחים שהנמל צבר בשנים 2008 עד 2010.