תמורות בשוק הרכב: מאזדה וטויוטה לא יציגו משפחתיות בקרוב

בינתיים המתחרים "עושים קופה" ■ מכירות הסקודה "ראפיד" החדשה חצו את ה-1,000 יחידות בחודש הראשון

שוק המשפחתיות הישראלי, שתופס במחצית ממכירות הרכב השנתיות, עובר בימים אלה תמורות מעניינות, שצפויות להימשך בחודשים הקרובים. אחת ההשפעות בטווח הקצר היא סיום המכירות של המאזדה 3 ושל הטויוטה קורולה מהמודל הנוכחי. שתי המכוניות תפסו בשיאן קרוב ל-40% מנפח המכירות בפלח.

המאזדה 3 לא תשווק בישראל עד לנחיתת הדור החדש של המכונית (בתמונה) בחודש אוגוסט, אם כי החברה כבר החלה לקבל הזמנות של חברות ליסינג למכונית "על הנייר". טרם פורסמו מפרטיה של המכונית, שצפויה להיות גדולה יותר, חזקה יותר וחסכונית משמעותית.

מסירות הטויוטה קורולה הסתיימו כבר בחודש שעבר לאחר, שהחברה "ניקתה" את כל המלאי של המכונית היוצאת. כאן ההמתנה למשפחתית המחליפה תהיה ארוכה יותר: ככל הנראה עד תחילת/אמצע הרבעון האחרון, כאשר תנחת כאן הקורולה החדשה שמיוצרת בטורקיה.

בינתיים צפויות ליהנות מהמחסור הממושך כמה מתחרות ותיקות וחדשות. ביניהן הרנו "פלואנס" המחודשת, שהושקה השבוע רשמית בגרסת בנזין, אופל אסטרה "ברלינה" ועוד. מתחרה נוספת, ש"גוזרת קופון" היא סקודה "ראפיד" החדשה, שמוצעת ב-115 אלף שקל לפני הנחת ציים. בחודש הראשון להשקת המכונית הוזמנו כבר יותר מ-1,000 יחידות - כשליש מכל הכמות שהוקצתה לישראל עד סוף השנה הנוכחית. עיקר ההזמנות הן של חברות ליסינג.