וול סטריט ננעלה בעליות שערים; "היה נזק בשבוע האחרון"

בארה"ב מתגברות השמועות כי ה'פד' יכריז על שינויים במדיניות המוניטארית שלו ■ מחירי הבתים עלו במארס בשיעור החד ביותר מ-2005 ■ צ'ק פוינט דיווחה על תוצאותיה לרבעון הראשון ■ האם אפל תחליף את טים קוק?

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בעליות שערים, על רקע סנטימנט חיובי בשווקים הגלובליים, בעוד המשקיעים מעודדים מבחירתו של נשיא חדש באיטליה ומקווים להרחבות כמותיות נוספות ביפן. בארה"ב מתגברות השמועות כי ה'פד' יכריז על שינויים במדיניות המוניטארית שלו, בעוד עונת הדוחות נמשכת עם דיווחים של צ'ק פוינט וקטרפילר.

"היה לנו נזק רב בשבוע האחרון, היו עליות וירידות אלימות, כך שהשוק מנסה למצוא מעט יציבות", אומר קני פולקרי, מנהל באוניל סקיוריטיז.

באירופה, יורדות תשואות האג"ח הממשלתיות באיטליה על רקע בחירתו של ג'יאורג'יו נפוליטאנו לכהונה שנייה כנשיא, אשר נהנה גם מתמיכתם של סילביו ברלוסקוני ומריו מונטי. בתוך כך, תשואות האג"ח הממשלתיות לשנתיים יורדות לשפל שלא נראה מאז 1993, ונסחרות סביב 1.267% בממוצע.

בסוף השבוע התכנסו מנהיגי מדינות פורום ה-G-20 כדי לדון בהתפתחויות הכלכליות הגלובליות. בתום הפגישה מנהיגי המדינות החליטו להפחית את הדרישות שלהן לצעדי צנע מחמירים בגוש האירו וחזרו על הדרישה שלהן לבסס איחוד בנקאי ביבשת, וכן העלו על נס את ההרחבה הכמותית שמנהיגה יפן (ועל כך בהמשך). נציגי הפורום התחייבו גם לא לנקוט בצעדים שנועדו להפחית את ערך המטבע שלהן כדי להשיג יתרונות סחר.

ביפן, מדד הניקיי זינק ומתקרב לשיא שלא נראה מאז יולי 2008, וזאת על רקע היחלשות הין ל-99.78 ין לדולר - שפל של כמעט 4 שנים בצמד המדובר, התומך בעליות מניות היצואניות ביפן. זאת, בעוד נגיד הבנק המרכזי ביפן הרוהיקו קורדה שב מפגישת נציגי ה-G-20 נחוש עוד יותר להילחם בדפלציה במדינה, בעוד הוא מגביר את הספקולציות סביב הרחבות כמותיות נוספות במשק.

מחכים ל'פד'

בוול סטריט, נושאים המשקיעים עיניהם לעבר הפדרל ריזרב, וזאת לאור הספקולציות המתגברות בשוק כי הבנק המרכזי יכריז על שינוי בצעדים המוניטאריים בהם הוא נוקט. באותו הקשר אמר היום בראיון ל-CNBC ג'פרי לאקר, יו"ר שלוחת הפדרל ריזרב בריצ'מונד, כי "אם היו הופכים אותי לדיקטטור, הייתי מפסיק את רכישות הענק של ה'פד'". גם הצהרתו של ברננקי כי יחמיץ את הכנס השנתי בג'קסון הול תורמת לשמועות.

מכירות הבתים הקיימים בארה"ב ירדו בחודש מארס בשיעור של 0.6%, ל-4.92 מיליון בתים בשיעור שנתי, כך הודיע היום איגוד המתווכים האמריקני הלאומי. בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, המכירות עלו בשיעור של 10.3%. המלאים עלו בחודש מארס בשיעור של 1.6%, ל-1.93 מיליון בתים קיימים העומדים למכירה. בתוך כך, המחיר הממוצע לבית עלה בשיעור של 11.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ל-184,300 דולר. מדובר בגידול המהיר ביותר במחיר מאז נובמבר 2005.

צ'ק פוינט בתוצאות מעורבות, אפל תחליף את קוק?

ענקית אבטחת המידע הישראלית צ'ק פוינט דיווחה היום על תוצאותיה ברבעון הראשון של 2013. בשורה העליונה דיווחה על הכנסות של 322.7 מיליון דולר ברבעון לעומת 313.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP עמד על 159.3 מיליון דולר, 79 סנט למניה, לעומת 156.9 מיליון דולר, 74 סנט למניה, ברבעון המקביל.

לאחר שצנחה משיא של 702 דולר בספטמבר לשפל של 390 דולר, מחפשים בחשאי באפל מחליף לטים קוק בעמדת המנכ"ל - כך מדווח היום אתר "פורבס", יום לפני פרסום הדוחות הכספיים הרבעוניים של החברה. (לסיפור המלא)

ענקית הציוד ההנדסי קטרפילר דיווחה היום על מכירות של 13.21 מיליארד דולר ברבעון הראשון לעומת 15.98 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח למניה עמד על 1.31 דולר לעומת 1.4 דולר ברבעון המקביל. אנליסטים ציפו לרווח של 1.4 דולר למניה.

חברת אלווריון מינתה מנכ"ל חדש במקומו של חזי לפיד שהודיע לפני פחות משבועיים על התפטרותו לאחר פחות משנה בתפקיד. המנכ"ל החדש הוא אסף קטן, שהצטרף לאלווריון ב-2010. קטן שימש עד כה כסמנכ"ל אסטרטגיה ופיתוח עסקי.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]