עלות הפעלת רשות השידור בשבת: 20 מיליון שקל בשנה

(עדכון) - ברשות מתגבש תקציב חירום שיכלול קיצוץ של 73 מיליון שקל במקרה שהרפורמה לא תצא לפועל ■ תשקיע השנה כ-85 מיליון שקל בהפקות מקור

הפעלת מתקני הרדיו והטלוויזיה של רשות השידור בשבתות עולה למשלם האגרה 20 מיליון שקל בשנה - זאת מתוך 70 מיליון השקלים שהם עלות התפעול השנתית של רשות השידור.

הסיבה לעלויות הגבוהות הם הסכמי העבודה של עובדי הרשות, המאפשרים להם תוספות חריגות על עבודה החל מיום שישי בצהריים. יש לציין גם כי בערוץ 1, עיקר השידורים ביום שבת הם שידורים חוזרים.

על בסיס נתונים אלה, שהוצגו בפני ועדת הכספים של רשות השידור שהתכנסה אמש (ב'), הוחלט על קיצוץ מסיבי של העבודה בשבת בשידור הציבורי. זאת, כחלק מקיצוץ של 73 מיליון שקל שנכלל בתקציב החירום שקבעה הוועדה בראשות דוד חיון. מדובר בתקציב שהאוצר ביקש מרשות השידור לגבש, אם הרפורמה ברשות לא תצא לפועל.

למרות הקיצוץ, רשות השידור תשקיע בשנה הקרובה כ-85 מיליון שקל בהפקות מקור חיצוניות בטלוויזיה. החוק מחייב את הרשות להשקיע השנה 70 מיליון שקל בהפקות מקור חיצוניות. כלומר, תהיה השקעה נוספת על הנדרש של כ-15 מיליון שקל בהפקות אלה.

עדיין, הקיצוץ כולל הפחתה של עשרות אחוזים בשעות הנוספות ובעבודת השבת, הפחתה ששוויה כ-18 מיליון שקל, פיטורי עשרות עובדים ארעיים ועובדי כוח-אדם (שכן לא ניתן ללא רפורמה לפטר עובדים שכירים), קיצוץ דרסטי בתקציבי ייעוץ חיצוני וסגירת סניפים של אגף הגבייה.

כמו כן, שורת הקיצוצים יכולה לפגוע בטאלנטים של "קול ישראל" וערוץ 1, שיספגו קיצוץ משכרם כעובדים בחוזים אישיים ואף פיטורי חלק מהם. כמו כן, נבחנת האפשרות לרכוש רכבים מחברת בטר פלייס שיחליפו את רכבי הרשות.

גם אם תצא הרפורמה לדרך, עשויים קיצוצים אלה להישאר על כנם.

ללא יישום הרפורמה בסוף 2013, רשות השידור תיסגר. ללא הרפורמה, הרשות תהיה חייבת לקצץ בתקציב השנתי כ-140 מיליון שקל אשר היו אמורים להתקבל מהאוצר.

חיון ויו"ר רשות השידור, ד"ר אמיר גילת, אמרו בישיבה כי הכוונה היא להשאיר את רוב הקיצוצים בעינם, גם אם הרפורמה תיכנס בסופו של דבר לתוקף.

ברשות השידור לא הגיבו לידיעה.