משתמטת-העל בר רפאלי

לפיד הטיח בחרדים על ענייני הגיוס לצה"ל, ואת מי הוא שכח בדרך?

אתמול (ב') עמד יאיר לפיד על דוכן הנאומים בכנסת, וניהל ויכוח חשוב עם חברי כנסת מהמגזר החרדי. הנושא היה חלוקת כספים, ובהקשר זה התייחס לפיד גם לבעיית הגיוס של חרדים.

"כולם יתגייסו", הטיח לפיד בחרדים. כמו גם אמירתו החשובה שהם, החרדים, צריכים לקחת אחריות על הילדים שהם מביאים לעולם. לא זכור שמישהו לפניו אמר זאת. אבל כשהוא התבטא בעניין הגיוס לצה"ל - הוא שכח כנראה את בר רפאלי.

הגיוס - מילים ומעשים

רובנו בעד שכולם יגויסו, אבל בשביל שזה יקרה לא מספיקים נאומים פרלמנטריים, גם לא חוקים. יש צורך גם בדוגמה המבהירה שזהו אכן רצונה של המדינה, ושיש מדיניות של שכר ועונש - מה שלא קיים היום.

משתמטת העל

באותו יום, במרחק לא גדול מהמליאה, ליתר דיוק בחדר הישיבות של ועדת הכספים, הטיח ח"כ אלעזר שטרן במנכ"ל רשת האופנה פוקס, הראל ויזל: "אתה לא תדבר על טובת העם בזמן שאתה מעסיק אצלך משתמטת. מאז אני לא נכנס יותר לחנויות שלך".

הוא התכוון למשתמטת מספר 1 של המדינה, בר רפאלי. קודם לכן קרא שטרן למשרד החוץ להימנע מלהשתמש ברפאלי בקמפיין פרסומי. משרד החוץ של ליברמן (!) לא ניאות.

נראה כי כמעט לאף אחד, חוץ מלשטרן ולמתי מעט כמותו, לא ממש אכפת מהעניין הזה. רבים רואים בהתעקשות של שטרן בנושא זה התנהגות ארכאית משהו. אחר הכול, גיוס והשתמטות הם כבר לא מה שהיו פעם. אז מה הוא רוצה מהיפה הזאת?

היפה והמדינה

נראה כי לנוכח הזוהר של הסלבריטאית, המוח של אנשים רבים מפסיק לתפקד. לו היו חושבים, יש סיכוי שהיו מבינים את הנזק, המוסרי והמעשי, של הפיכת משתמטת-העל למייצגת את דמות המדינה. לפיד יכול לצעוק אלף פעם שכולם יגויסו. זה לא יקרה כאשר המדינה מחבקת את האחת, הכי מוכרת, שלא התגייסה.

מה גם שההשתמטות של רפאלי לא הייתה רגילה. היא לא הצהירה על דתיות או משהו כזה. היא התחתנה בנישואים פיקטיביים. זו התנהגות בלתי מוסרית ובלתי חוקית לכאורה. היא נתנה וממשיכה לתת דוגמה למעריצי סלבריטאים לנהוג כמותה.

התנהגותה מהווה, לכן, הסתה לכאורה נגד עיקרון "גיוס לכל" של לפיד. במיוחד שכאשר רפאלי מתייחסת לנושא, היא עושה זאת בהתרסה אינפנטילית.

רודברג כמשל

יש נשים יפות ומפורסמות מסוג אחר. שטרן העלה בוועדה את שמה של אגם רודברג, גם היא דוגמנית וסלבריטאית צמרת. אבל היא התגייסה, ובעת שעשתה זאת גם הצטרפה למאגר הצבאי של מוח עצם. זו ושכמותה צריכים וראויים לייצג אותנו ולהוות מודל לחיקוי.