אפריקה מציעה 65 מגרשים בסביון ב-3-5.8 מ' ש'

המגרשים, על עתודת הקרקע האחרונה ביישוב, שייכים לשכונה החדשה, ושטחיהם חצי דונם ודונם

עתודת הקרקע האחרונה למגורים בסביון מוצעת למכירה: ל"גלובס" נודע כי חברת אפריקה ישראל השקעות מציעה כעת למכירה 65 מגרשים לבנייה עצמית בשכונה החדשה ביישוב, בהמשך לשיווק 191 המגרשים ששיווקה החברה בין השנים 2007-2010 באותה שכונה. מתוך המגרשים המוצעים כעת למכירה, 29 מגרשים הם בני דונם ומיועדים להקמת וילות בודדות, ומחיריהם נעים סביב 4.9-5.8 מיליון שקל למגרש. 36 מגרשים הם בני חצי דונם ומיועדים לבניית בתים דו משפחתיים, ומחיריהם נעים סביב 2.9-3.8 מיליון שקל למגרש. המגרשים זמינים לבנייה מיידית וניתן להוציא בגינם היתרי בנייה.

הקרקע הנמכרת היא קרקע היסטורית אשר נרכשה על ידי אפריקה ישראל ביישוב עוד בשנות ה-50, כאשר הייתה בשליטת יהודים דרום אפריקאים שביקשו להקים את היישוב היוקרתי הראשון בישראל ולכן רכשו את הקרקעות. בשנות ה-90 נמכרה השליטה בחברה למשפחת לבייב, והמגרשים המשווקים כעת, נחלקים בין אפריקה ישראל וחברת "משתלות סביון" המוחזקת על ידי חלק מאותם יהודים דרום אפריקאים, לבין מינהל מקרקעי ישראל.

פסק הזמן שנרשם בין גל השיווקים הראשון לנוכחי נובע מהליך הדרגתי של חיבור היישוב לתשתיות ביוב ומים. גם מתוך 65 המגרשים שהחברה משווקת כעת, רק 50 יקבלו היתר בנייה, ו-15 ייאלצו להמתין פרק זמן נוסף עד לקבלת ההיתר. לדברי סמנכ"ל השיווק של החברה אייל חכם, "מאז גל השיווקים הראשון סביון התפתחה מאוד, ולכן מחירי המגרשים יקרים יותר, בין היתר בשל עליית המחירים בכל הארץ ובסביון בפרט. עדיין סביון לא אמרה את המילה האחרונה שלה, ואני מאמין שמי שירכוש מגרש היום סביב 3.5 מיליון שקל ויקים עליו בית, יוכל להרוויח עלייה של 20%-25% בשוויו".

גל השיווקים הראשון של המגרשים בשכונה החדשה יצר מחאה מצד תושבי היישוב הוותיק, הכולל ברובו וילות הבנויות על מגרשים של יותר מדונם. בשנת 2007 חששו התושבים הוותיקים מהעובדה כי שיווק מגרשים בני חצי דונם לראשונה ביישוב יכניס אליו אוכלוסייה פחות מבוססת. "במבחן התוצאה הקמת השכונה החדשה הזרימה דם צעיר ליישוב של בעלי מקצועות חופשיים בגילאי 35-40, הפיחה חיים במוסדות החינוך והצעירה את היישוב כולו". לדברי חכם, הסיבה שהחברה בחרה שלא להקים בעצמה את הבתים על המגרשים ולשווק בתים קיימים היא ש"בשכונה כמו קרית הסביונים ביהוד הקמנו מאות בתים צמודי קרקע בתוך שכונה של 1,400 יחידות דיור, והבנייה האחידה התאימה למקום. בשוב כמו סביון, השיקול הוא שונה, כל מי שרוכש מגרש בסביון רוצה לבנות את האחוזה הפרטית שלו".