נעילה שלילית בבורסה; חברה לישראל וכיל נפלו עד 4.5%

פוטאש בהודעה רשמית: מוותרת לעת עתה על האופציה לרכוש את כיל ■ מלאנוקס דיווחה אמש לאחר המסחר בוול סטריט על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון - המניה נפלה 7.9%

יום המסחר בבורסה באחד העם (ה') ננעל בירידות במדדים המובילים, לאחר שאתמול נסגר המסחר בוול סטריט ביציבות, באירופה המגמה מעורבת ובמסחר בחוזים על מדדי ניו-יורק נרשמת מגמה מעורבת עם נטייה לעליות. אופציות המעו"ף לחודש אפריל פקעו הבוקר ברמה של 1207.92 נק' למדד המעו"ף. יום המסחר נפתח באיחור עקב ירידה חדה במניית מלאנוקס.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול במגמה יציבה כאשר מדד הדאו ג'ונס נותר בטריטוריה האדומה ושני המדדים הנוספים ננעלו כמעט ללא שינוי. זאת, חרף הסנטימנט החיובי בשווקים הגלובליים, בעוד דוחות טובים מהצפי של חברות מדד ה-S&P 500 דחפו בימים האחרונים את השוק קדימה.

בתל-אביב הסתיים אתמול המסחר בעליות. מדד ת"א 25 סגר בעלייה של כ-0.6% ומדד ת"א 75 רשם עלייה של כ-1%.

מלאנוקס מדווחת וצונחת

מניית כיל רשמה ירידה חדה וגררה איתה את חברה לישראל , לאחר שענקית האשלג הקנדית פוטאש הודיעה שהיא מוותרת על רכישת כיל. (לסיפור המלא)

חברת השבבים מלאנוקס דיווחה אמש לאחר המסחר על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2013. מהדוחות עולה כי החברה עמדה בטווח העליון של תחזית ההכנסות והיכתה את התחזיות גם בשורה התחתונה. (לסיפור המלא)

טבע ריכזה עניין לאחר שהודיעה על הקמת חטיבה חדשה של תרופות ייחודיות גלובליות (Global Specialty Medicines - GSM) במטרה לבסס את נתח השוק שלה בשוק התרופות הייחודיות.

‎‎אחרי תשע שנים בתפקיד, אלי יונס, מנכ"ל מזרחי טפחות ‏הדומיננטי ואחת הדמויות הבכירות במערכת הבנקאית, הודיע כי יפרוש מכס המנכ"לות בשנה הבאה. (לסיפור המלא).

לאחר שהפרישו כ-900 מיליון שקל ב-2008, צפויים הבנקים לאומי והפועלים למכור את שטרי ההון שקיבלו בהסדר החוב עם חברת טאואר , המהווים 25% מהמניות בדילול מלא. (לניתוח המלא).

מניית אינסוליין רשמה ירידה חדה לאחר שהתבקשה על ידי ה-FDA להעביר מידע נוסף הקשור למוצר ה-InsuPatch.