בעקבות העדויות: עמנואל רוזן יוצא לחופשה מחדשות 10

תא העיתונאיות פנה לחדשות 10 בבקשה להפסיק את העסקתו של עמנואל רוזן, בעקבות תחקיר של עיתון "הארץ" לפיו רוזן נהג, לכאורה, באופן בלתי הולם כלפי נשים צעירות שעבדו לצדו או תחתיו ■ רוזן: "מסע הכפשות אנונימי"

תא העיתונאיות פנה הבוקר (ו') לחדשות 10 באמצעות עורך דין, בבקשה להפסיק את העסקתו של העיתונאי הבכיר עמנואל רוזן. זאת בעקבות תחקיר של עיתון "הארץ", לפיו רוזן, שצפוי להגיש בשבועות הקרובים את מהדורת יום שישי של חדשות 10, נהג לכאורה באופן בלתי הולם כלפי נשים צעירות שעבדו לצדו או תחתיו.

על-פי התחקיר שפורסם היום, בתום חודשים ארוכים של חרושת שמועות, התנהלותו של רוזן כלפי אותן נשים כללה לכאורה "חיזורים בוטים ואובססיביים תוך ניצול מעמדו ולעתים אף הבטחות לקידום מקצועי תמורת יחסים מיניים עמו", לשון הפרסום. העיתון הביא ציטוטים מ-10 נשים שתיארו את דפוס דומה לכאורה.

"תא העיתונאיות, אשר שם לעצמו לקדם את מעמדן של הנשים בעולם התקשורת ובכלל זה הבטחת מרחב וסביבת עבודה בטוחה מוגנת לנשים, עמל בשבועות האחרונים על גביית עדויות מנשים אשר חוו הטרדות מיניות לכאורה על-ידי איש התקשורת עמנואל רוזן", מסר היום התא באמצעות הפייסבוק. "תא העיתונאיות מבקש להדגיש כי מעבר לחשדות במקרה הספציפי, מדובר בקושי יסודי ועמוק עמו מתמודדות נשים בכלל ובתקשורת בפרט. החוק אינו נותן מענה לכלל המקרים הקיימים, כולל במצב של אי-הגשת תלונה במשטרה, אשר גובה לעתים מחיר נפשי רב מהמוטרדות.

"תא העיתונאיות פנה הבוקר למנהליו של רוזן בערוץ 10 בפנייה משפטית להביא לסיום/הפסקת העסקתו, וממתין לתגובת מנהליו בנושא עד לבירור החשדות. התא ימשיך לפעול לטובת שיפור מעמדן של נשים בתקשורת והבטחת מרחב בטוח עבורן. כמו כן ימשיך לקדם ולעסוק במגוון הנושאים שעל סדר יומו אשר יבטיחו שיוון מגדרי מלא לנשים, הן מבחינת הייצוג, מעמדן ותנאי העסקתן בתקשורת", נמסר.

מחדשות 10 נמסר כי "חדשות 10 מגנה בחריפות ורואה בחומרה רבה כל מקרה של הטרדה מינית. מנכ"ל חדשות 10 (גולן יוכפז - ל"א) והממונה על-פי חוק על טיפול בהטרדות מיניות בחברה מטפלים לאלתר, בלא שיהוי ובמלוא התקיפות, בכל עדות או תלונה שמונחת על שולחנם.

"העיתונאי עמנואל רוזן יצא לחופשה מחדשות 10 עד לבירור העדויות שהתפרסמו בעניינו היום. את החלטתו מסר רוזן למנכ"ל חדשות 10, גולן יוכפז, בתום שיחה בין השניים. חדשות 10 תפעל בעניין זה על-פי הוראות הדין ככתבן וכלשונן", נמסר.

רוזן: מסע הכפשות

עמנואל רוזן מסר בתגובה כי "במשך 10 שנים מתנהל נגדי מאחורי הקלעים ובאינטרנט מסע הכפשות אנונימי, המציג דמות דמיונית שאינה קיימת במציאות: 'עמנואל רוזן המטריד'. בשנים האלה לא הייתה כמעט אישה אחת שעבדה במחיצתי, או שהתראיינה אצלי, שלא תושאלה על-ידי מארגני הקמפיין המתוכנן האם פגעתי בה או הטרדתי אותה.

"עכשיו, כאשר אגודת העיתונאיות החליטה להוציא את מחול השדים הזה מחושך לאור, אני מברך אותה על כך וממתין בקוצר-רוח לבדיקה מהירה ויעילה של הדברים כולם. הגיע הזמן להעמיד במבחן המציאות את חרושת השמועות וההשמצות שלא נבדקה איתי ולא נשאלתי עליה. דבריי מעולם לא נשמעו.

"היום אחר-הצהריים הודעתי למנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 10, גולן יוכפז, על החלטתי לצאת לחופשה מהעבודה בערוץ, עד אשר יסתיים תהליך הבדיקה היסודי - ותוסר העננה. אני מקווה שהבדיקה תהיה מהירה לפחות כמו המהירות והקלילות שבה התנפח הסיפור חסר השחר הזה לממדים מפלצתיים".

עוד נמסר כי לבקשתו, ובהסכמה עם הממונים עליו, ייצא עמנואל רוזן לחופשה גם מהגשת "תיק תקשורת" בטלוויזיה החינוכית ו"בן ועמנואל" ברדיו ללא הפסקה.