אברי גלעד על הבדואים: "חייבים לכבוש מחדש את הנגב"

סטטוס של גלעד בפייסבוק עורר דיון על מתווה בגין לבעיית הבדואים ■ "חייב להיות חוק אחד לכל אזרח: ליהודי שסוגר מרפסת ולבדואי שמגדר 5 דונם שגנב מעומר"

דיון סוער ברשת על מתווה בני בגין לסוגיית הבדואים בנגב - והכול בגלל סטטוס שפרסם בסוף השבוע אברי גלעד, שקרא "לכבוש מחדש את הנגב".

"חזרתי מסיור עם עמותת רגבים בנגב; אני מזועזע ממה שראיתי", כתב גלעד בסטטוס שזכה לכ-10,000 לייקים ואלפי תגובות. "הנגב - אין אותו יותר. הבדואים השתלטו על כולו בכוח הזרוע. בעבריינות חסרת בושה, בחוצפה שנענית בפחד והנמכת קומה, לקחו הבדואים את כל הנגב.

"מצחיק, כשנוסעים לבאר-שבע או ערד בחיים לא נכנסים ללקיה, ח'ורה וכל העיירות הבדואיות. היום סוף-סוף נכנסתי. לא יאומן. למתיישבי חוות הבודדים עושים את המוות, ולבדואים מתירים על-ידי התעלמות לקחת כל אדמה שבאה להם, לבזוז כל רכוש שמתאים להם, להצית רכוש של מי שלא מתאים להם, לאיים ברצח על כל מה שזז, לזרוק רימונים, לשאת נשק, לתקוף כלי רכב - מה לא".

גלעד הביע התנגדות למתווה בגין, המציע לבדואים בעלות חוקית על 63% מהשטחים במחלוקת: "בא בני בגין, איש עתיר זכויות אבל אשכנזי מדי למרחב שדרומית לקריית גת, ומציע להם 63% מהשטח שהם טוענים, ללא כל הוכחה קבילה על בית משפט, שהוא שלהם.

"חייבים לעצור את מתווה בגין מיידית, חייבים לכבוש מחדש את הנגב, חייבים שלכל אזרח במדינה יהיה חוק אחד - ליהודי שסוגר מרפסת ולבדואי שמגדר 5 דונם בגדר שגנב מעומר, וזה שלו מאותו רגע, ואוי ואבוי למי שינסה להיכנס".

בהמשך פרסם גלעד סטטוס נוסף, בו כתב: "אני בעד השקעה מסיבית בחינוך, בריאות ותשתיות ביישובי הבדואים. ברור שחלק מהאחריות לבעיה היא עלינו, על נטייתנו לא לטפל במה שלא מתפוצץ לנו בפנים בעוד דקה אלא יש עוד שנה עד שיבשיל לפיצוצו.

"הבעיה היא שבפועל ישראל יצאה מהנגב, למעט מסדרונות תחבורה לערים והיישובים היהודים, שגם הם לא בטוחים היום לנסיעה. הידעתם כי בחלק מהצירים בנגב חייבים לנסוע רק ברכבים ממוגני אבנים? הידעתם כי על טייסי בסיס נבטים נאסר לנסוע בכביש 31 בשל התנכלויות בדואים?

"לא משטרה, לא רשויות מס לא רשויות רווחה, לא פקחים - אף אחד לא נכנס לשטחי הבדואים, ובחסות החוסר משילות הזאת משגשגים הפושעים, ומדוכאים החלשים".

גלעד השיב גם לכמה מהגולשים שכינו אותו גזען וכתב: "קראתי בתגובות את המילה 'גזען' כמה פעמים. חייכתי. אחת התוכניות הכי מרגשות שעשיתי בימיי כאיש טלוויזיה הייתה פרויקט מדהים ברהט, כשלקחתי תלמידי שכבה שלמה ליום כיף בחרמון, וכשהם לא היו בבית-הספר בניתי להם כיתת מחשב. זה לא עבר בקלות בערוץ 2, הפרויקט הזה, אבל התעקשתי, כי אני גזען כזה.

"תחת החשש מגזענות אנחנו נותנים לפראי אדם לפגוע קודם כל בחברה שלהם, בנשים המדוכאות, בילדים המוזנחים, בעניים והנזקקים, ואחר-כך בנו כחברה, שבגלל רגשי אשמה על עצם קיומנו כאן מוכנים לתת כל מחיר, שרק יהיה שקט.

"במזרח התיכון, כשאתה מוכן לעשות הכול כדי שיהיה שקט, לא יהיה שקט לעולם. נדיבות מצד אחד וסמכותיות חסרת פשרות מצד שני הן הדרך היחידה".