משרד שבלת מצרף 16 עורכי דין ממשרד זלצמן-גילת

4 שותפים בכירים ו-12 עו"ד ממשרד זלצמן-גילת מצטרפים למשרד שבלת ויהפכו אותו למשרד השמיני בגודלו בארץ, עם 120 עו"ד ■ שאר אנשי משרד זלצמן, בהם 8 שותפים ו-20 עו"ד, במגעים למעבר למשרד אפשטיין-חומסקי-אסנת ושות'

שוק עריכת הדין בארץ אינו מפסיק לרעוש. ל"גלובס" נודע כי בימים האחרונים משלימים שניים ממשרדי עריכת הדין הגדולים הוותיקים והמוכרים בארץ את אחד המהלכים הדרמטיים שאירעו בשוק בשנים האחרונות.

4 מבין 6 השותפים הבכירים במשרד זלצמן, גילת, קנולר, גראוס, סלומון ושות' עוזבים את המשרד ביחד עם 12 עורכי דין נוספים ומצטרפים למשרד שבלת.

משמעות המהלך היא פירוקו של משרד זלצמן, גילת, קנולר, גראוס, סלומון ושות', מחד; וכניסה של משרד שבלת לרשימת 10 משרדי עורכי הדין הגדולים בארץ, מאידך. עם השלמת המהלך יעבדו במשרד שבלת 120 עורכי דין, ובכך הוא יהפוך למשרד השמיני בגודלו, בצוותא עם משרד ש. הורוביץ.

עוד נודע ל"גלובס" כי שאר אנשי המשרד, בהם השותפים הבכירים, אביתר קנולר ודוד גילת, וכן 6 שותפים וכמעט 20 עורכי דין, נמצאים במגעים מתקדמים למעבר למשרד אפשטיין-חומסקי-אסנת ושות', שמונה כיום 20 עורכי דין.

אם אכן יקרה הדבר, המשמעות תהיה שרוב עורכי הדין ממשרד זלצמן, גילת, קנולר, גראוס, סלומון ושות' עוברים למשרד אפשטיין-חומסקי-אסנת.

מגמה של מיזוגים

4 השותפים שעוברים לשבלת הם עורכי הדין יוסי ועדי זלצמן (אב ובנו); עו"ד גדי גראוס, מומחה למשפט בינלאומי; ועו"ד יאיר סלומון.

"הזלצמנים" יצטרפו למחלקת שוק ההון בשבלת ובכך ירחיבו אותה ויהפכו אותה למחלקה מובילה בתחום זה. עו"ד יאיר סלומון, מומחה לנדל"ן ולרשויות מקומיות, יפתח מחלקה חדשה בשבלת ושות', שתתמחה ברשויות מקומיות. עו"ד גדי גראוס צפוי לחזק את מחלקת המשפט הבינלאומי של משרד שבלת.

בנוסף על השותפים יצטרפו, כאמור, למשרד שבלת 12 עורכי דין נוספים מזלצמן-גילת, בהם טל קרפלוס, קרן מימון-סנדלר, ליאת ויגדור, אמיר שחר, מיכאל מדובוי יעל פלטאו-בילו, רם בן-שבתאי, קרן אלגרבלי-גולדמן, דותן אלנתן, אדם דוזטס, מרב רייכמן ואיריס קושל.

ה-"סמי-מיזוג" בין פירמות שבלת וזלצמן, גילת, קנולר, גראוס מהווה המשך של מגמה שבה משרדי הענק בארץ גדלים על חשבון המשרדים הבינוניים והקטנים, שהחל במיזוג לפני שנתיים בין משרדי זליגמן וגולדפרב ונמשך באחרונה במיזוג שבין משרד מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם עם המשרד של עו"ד דליה טל.

לדברי יעקב ישראלי, שותף בכיר בשבלת, מהלך המיזוג עם עורכי הדין מזלצמן, גילת, קנולר, גראוס, סלומון ושות' הוא חלק מתהליך אסטרטגי של המשרד. "תמיד היינו בעשיריה הראשונה של משרדי עורכי הדין בארץ, ובשנה האחרונה גלשנו למקום ה-11. לדירוג בעשירייה הראשונה יש משמעות מורלית וכלכלית. כנראה שלא נסתפק בכך ונבחן אפשרויות נוספות להרחבה, אבל ענייניות".

שלוחה בניו-יורק, דסק בשנחאי

- הגודל הוא הקובע?

ישראלי: "מספר עורכי דין לכשעצמו 'לא עושה את הטריק', אבל זו בהחלט מגמה. דרך אגב - אנחנו המשרד הראשון בישראל שנוצר במיזוג, כאשר בשנת 1987 מוזג המשרד שאני עמדתי בראשו ומשרד שעו"ד ריקי רוברטס עמד בראשו. שוק עריכת הדין בארץ הוא כזה שיש בו מגמת גידול כל הזמן. הרעיון הוא לקלוט אנשים טובים, לחזק מחלקות חלשות או לפתוח מחלקות חדשות. הרעיון האו שהגודל יאפשר לתת שירות בינלאומי ומקצועי".

- המהלך הזה מפרק למעשה פירמה אחרת.

"הפירמה שם כבר הגיעה לסוף דרכה ללא קשר למהלך המיזוג. נודע לנו שהם מתפרקים, ורק אחרי זה הם פנו אלינו. אנחנו מכירים את עורכי הדין שמצטרפים, ולמעשה קולטים פה חיזוק מאוד משמעותי במחלקות שוק ההון אצלנו במשרד. יוסי ועדי זלצמן יביאו איתם אלינו 20 חברות ציבוריות, וזה מאוד משמעותי. יאיר סלומון יביא לנו את נושא הרשויות המקומיות, שבו לא עסקנו עד עכשיו. המיזוג יוסיף גם לנושא הבינלאומי".

פירמת עורכי הדין שבלת ושות' נוסדה בשנת 1973 והינה אחת מפירמות עורכי הדין הגדולות והבולטות בתחום המסחרי ודיני התאגידים בישראל. הפירמה מתמחה בתחום הבינלאומי בעסקאות חוצות גבולות עם מגוון עסקאות במגוון תחומים.

לפירמה מחלקת מיזוגים ורכישות מובילה, מחלקת היי-טק והון סיכון מהמובילות בארץ, מחלקה חזקה ובעלת ניסיון עשיר בניירות ערך ושוק ההון, שתקבל חיזוק נוסף, מחלקת מיסוי המתמחה במיסוי בינלאומי ומחלקת ליטיגציה מסחרית מהשורה הראשונה בישראל.

בפירמה יש צוות המונה מעל 120 עורכי דין (אחרי המיזוג) במשרדיו בתל-אביב ובניו-יורק. בנוסף לשלוחה בניו-יורק, שבלת היא פירמת עורכי הדין הישראלית היחידה שלה דסק ישראלי-סיני פעיל בשנחאי, הפועלת בשיתוף עם משרד עורכי הדין הגדול בסין.

עו"ד דוד גילת מסר: "החלטתי לכבד את ההחלטה שקיבלו שותפיי במשרד ולא להגיב בשלב זה".