"עלולה להיפתח מלחמה אמיתית בין דורון וליאורה עופר"

ביהמ"ש לענייני משפחה בת"א יכריע איזו מהצוואות שהותיר אחריו יולי עופר המנוח תקפה: האחרונה, שהעניקה את כל מניות האב בעופר השקעות לבת ליאורה - או צוואה קודמת שחילקה את המניות באופן שווה בינה לבין אחיה דורון

סכסוך הענק בין האחים ליאורה ודורון עופר על ירושת אביהם, איל ההון המנוח יולי עופר ז"ל, מגיע לשלב ההוכחות.

מאחורי דלתיים סגורות ייפתח היום (ב') בבית המשפט לענייני משפחה בתל-אביב המשפט שבסופו ייקבע איזו מהצוואות שהותיר אחריו יולי עופר היא התקפה: הצוואה האחרונה, המיטיבה רק עם בתו הבכורה ליאורה עופר - או צוואה קודמת שמיטיבה גם עם אחיה הצעיר דורון ומחלקת באופן שווה את הנכסים בין האחים.

המשפט יתנהל בפני נשיאת בית המשפט למשפחה, השופטת טובה סיון. גורמים המקורבים לתיק אמרו היום ל"גלובס" כי סדר הגודל הכספי של הוויכוח בין דורון לליאורה עופר הוא על יותר ממיליארד שקל.

עוד נודע ל"גלובס" כי בשבועות האחרונים, באמצעות גורמים שלישיים, נמצאים דורון וליאורה ועורכי דינם במגעים, בניסיון לפתור את הסכסוך מחוץ לכותלי בית המשפט. כל המעורבים בפרשה מקפידים לשמור על חשאיות.

ואולם, לפי ההערכות, אחד הגורמים המתווכים בין האחים הנצים הוא איש העסקים אלי אלרואי, דירקטור בחברת עופר השקעות מטעמו של הבן-דוד אייל עופר (בנו של סמי עופר ז"ל), שכבר הצליח לפתור לפני מספר חודשים סכסוך ביניים שנתגלע בין ליאורה ודורון במסגרת הסכסוך העיקרי, סביב מסמכים של חברת עופר השקעות, שדורון עופר דרש לקבל לידיו.

גורם נוסף המצוי בפרטי הסכסוך אמר אתמול (א') ל"גלובס" כי אם הצדדים לא יצליחו להגיע לפתרון מוסכם עד תחילת המשפט היום, יהיה להם קשה מאוד להגיע להסכמות בעתיד, עקב טבעו של ההליך המשפטי.

"אין ספק שרגע האמת, הדד-ליין, הגיע. אם ליאורה ודורון לא יציגו לבית המשפט הסכמה, תתחיל המלחמה בבית המשפט המלחמה האמיתית, וכל הדם הרע יתחיל לצאת", אמר הגורם.

העד לצוואה: איתן ורטהמייר

בנוסף לאחים יגיעו לאולם בית המשפט רות עופר, רעייתו השלישית של יולי עופר; ומנהלי עזבונו של יולי עופר, עורכי הדין צבי אפרת ורובי בכר, המעורבים מאוד בסכסוך. גם נכדיו של יולי עופר עשויים להגיע לבית המשפט, כדי לצפות בהליך שיכריע את הסכסוך המשפחתי הקשה.

כזכור, כשבוע לאחר מותו של יולי עופר בספטמבר 2011, עם פתיחת הצוואה האחרונה שכתב בנובמבר 2008, החל מאבק ירושה בין ילדיו, ליאורה ודורון. זאת, לאחר שהתברר כי עופר הוריש את כל מניותיו בחברת עופר השקעות לבתו ליאורה, ואילו בנו דורון עופר לא קיבל דבר.

אז גם התברר כי יולי עופר השאיר אחריו שתי צוואות שונות - הראשונה חילקה באופן שווה את מניותיו בעופר השקעות בין דורון וליאורה; ואילו בצוואה השנייה העביר כאמור את כל המניות לליאורה.

על שתי הצוואות חתום עורך הדין של המשפחה, עו"ד צבי אפרת ממשרד גורניצקי, שמונה כמנהל עיזבונו של יולי עופר בצוותא עם עו"ד רובי בכר.

חברת עופר השקעות היא בעלת השליטה (20%) בבנק מזרחי-טפחות ביחד עם מוזי ורטהיים. בנוסף מחזיקה הקבוצה בחברת הנדל"ן המניב מליסרון, המובילה בענף הקניונים, ועוד. האחים דורון וליאורה עופר מכהנים כדירקטורים בחברה, וכל אחד מהם מחזיק ב-15% ממניותיה.

בהמשך עתר דורון עופר בטענה כי הצוואה האחרונה שהותיר אביו אינה תקפה. לדברי דורון עופר, אביו המנוח הבטיח לו בחייו חצי מהבעלות בחברה, והוא מבקש מבית המשפט לכבד את הצוואה הראשונה שכתב האב, שבה חולק הרכוש שווה בשווה בין האחים.

מי שהיה עד למעמד החתימה על הצוואה המאוחרת של יולי עופר הוא איתן ורטהיימר, יו"ר חברת ישקר, שהתבטא בעבר כי עופר ידע בדיוק על מה הוא חותם.

את המעורבים בפרשה מייצגים עורכי הדין הבכירים ביותר בארץ. ליאורה עופר מיוצגת בידי עו"ד דורי קלגסבלד, שנחשב לאחד מהלטיגטורים המובילים במדינה, ובידי עו"ד אפי פרי; דורון עופר מיוצג בידי עו"ד אלכס הרטמן ממשרד ש. הורוביץ ובידי עו"ד יוסי מנדלסון; ורות עופר מיוצגת בידי עורכי הדין צביקה בר-נתן ואבנר זינגר.