הדולר היציג ירד מתחת ל-3.6 ש'; "פישר יעמוד למבחן"

האירו יציב ברמה של 4.7 שקלים ■ בזירה העולמית, הדולר נסחר ב-1.31 דולרים לאירו ■ ב-8 באפריל השנה התערב בנק ישראל במסחר ורכש דולרים, זאת לאחר שהדולר ירד מתחת לרף ה-3.6 שקלים

המסחר בזירת המט"ח מתנהל היום (ב') בנטייה לירידות, כאשר הדולר היציג נקבע בירידה של כ-0.3% סביב 3.592 שקלים, בעוד האירו נקבע ללא שינוי על 4.7 שקלים. בזירה העולמית, הדולר נסחר ב-1.31 דולר לאירו.

נזכיר כי ב-8 באפריל השנה התערב בנק ישראל במסחר ורכש דולרים, זאת לאחר שהדולר ירד מתחת לרף ה-3.6 שקלים. בנק ישראל רכש על פי הערכות כ-120 מיליון דולר, לראשונה מאז קיץ 2011.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר, כי "השבוע יעמוד שוב הנגיד במבחן, וזאת לאחר שהדולר-שקל שבר בשבוע שעבר ברמה התוך-יומית את רמת 3.6 שקלים, שסומנה כרצפה על ידי התערבותו של בנק ישראל.

הלחץ על הדולר גובר, הן על רקע היחלשותו של השטר הירוק בעולם והן על רקע הריבית הגבוהה ביותר ומצבה המשופר של הכלכלה, ועל כן סביר להניח שנראה השבוע ניסיון לדחיפה נוספת של הספקולנטים מתחת ל-3.6 שקלים".

דיון בוועדת הכספים

הדיווחים לקראת דיוני התקציב נמשכים. אמש נודע כי באוצר בוחנים את האפשרות להפסיק את הפנסיה התקציבית, לאחר שנכון לסוף 2011 התחייבויות המדינה במימון הפנסיה המדוברת הסתכמו בכ-564 מיליארד שקל. לפי הערכות, אנשי המקצוע במשרד מעוניינים להוביל מהלך להפסקת הפנסיה, אך השר יאיר לפיד צפוי לחסום את המהלך וגם ההסתדרות לא תסכים לו.

כמו כן, על רקע ה"גזירות" הצפויות בתקציב הקרוב, צפויה ההסתדרות העובדים בראשותו של עיני להכריז עד אמצע השבוע הנוכחי על סכסוך עבודה במשק, מה שיאפשר לה לפתוח בשביתה כללית בתוך שבועיים מיום ההכרזה.

היום תתכנס ועדת הכספים לדיון בהשתתפות שר השיכון והבינוי אורי אריאל ונגיד בנק ישראל סטנלי פישר, בכדי לדון במחירי הדיור המאמירים בישראל. זאת, לאחר פרסום מחקר של מחלקת המחקר והמידע של הכנסת, אתמול, הסוקר את שוק הדיור הישראלי, וקובע כי "מאמצי הממשלה למתן את עלייה המחירים לא רק שלא צלחה, אלא בחודשים האחרונים קצב עליית המחירים אף הואץ באופן חד". (לסיפור המלא)

ובמעבר חד לחו"ל. המשקיעים יגיבו גם לנתוני אומדן הצמיחה לרבעון הראשון של 2013 שפורסמו בארה"ב ביום ו' - שהצביעו על צמיחה של 2.5% בלבד, לעומת ציפיות לצמיחה של 3.1%. עוד ימתינו המשקיעים לפרסום הצהרת הריבית והמדיניות המוניטארית של ה'פד' (יום רביעי), להחלטת הריבית של הבנק האירופי (ה') וכן לנתוני התעסוקה לחודש אפריל בארה"ב (יום ו').

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות אמר כי "הסביבה העסקית ובראשה היצוא מנוע ההזנק והקטר של המשק הישראלי נתון במשבר מצד אחד ההאטה בפעילות הכלכלית הגלובלית, ומנגד התחזקותו המתמשכת של השקל הנוגסת קשות בתנאי הסחר וביכולת היצוא הישראלי להתמודד בשוקי חו"ל.

בנק ישראל היושב על צומת דרכים מרכזית ולרשותו מגוון אמצעים בעלי השפעה יעילה ואפקטיבית בטווחים השונים נדרש לעמוד על המשמר ולספק רשת הגנה כבר בטווח הקצר".

[לאתר המט"ח][לטבלת שערי חליפין]